Signaturen får väl vända sig till SL/Trafikförvaltningen i så fall. Det är rimligen den offentliga instansen som ska kunna lämna ut sådana uppgifter, inte en enskild trafikentreprenör.Matsälgen skrev: ↑måndag 26 maj 2025 16:09Sådana siffror kan rimligen inte vara hemligstämplade,Stefan Widén skrev: ↑måndag 26 maj 2025 12:42 I Gbg har man valt att offentliggöra sina uppgifter men kan inte se att man gjort det i sthlm iaf inte lika enkelt.
Därmed får de som har tillgång till uppgifterna tänka sig för Vad man sprider
Stefan
Jag förstår din osäkerhet om vad du får och inte får säga, men de upplysningarna jag efterfrågar, bör vara offentliga uppgifter så att allmänheten kan delta i den politiska samhällsdebatten. Sådana upplysningar behövs för att medborgarna ska kunna lägga förslag i ett förhoppningsvist öppet samhälle.![]()
Svepytor & tväraste möjligaste trafik-kurvan för A32 & A35?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- dr Cassandra Nojdh
- Inlägg: 7430
- Blev medlem: måndag 26 januari 2015 12:05
Re: Svepytor & tväraste möjligaste trafik-kurvan för A32 & A35?
Senast redigerad av dr Cassandra Nojdh den måndag 26 maj 2025 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
- dr Cassandra Nojdh
- Inlägg: 7430
- Blev medlem: måndag 26 januari 2015 12:05
Re: Svepytor & tväraste möjligaste trafik-kurvan för A32 & A35?
17m-kurvan är i alla fall verifierad betr. A35, enl. kamrat Widén:
https://www.rtcon.se/dokument.html
Och var vänligt skriv ut hållplatsernas namn, och inte de treställiga signaturerna. Man ska inte behöva slå i banböckerna för att få veta:Stefan Widén skrev: ↑onsdag 03 april 2019 19:50 Å nu dags för "så här är det"
Det finns ett par sträckor på L21 som har 80, Vagnarna går skapligt i dessa efter att CAF bytte delar i lederna som gav upphov till en viss sinusgång.
Som sagt Mölnabron är full STH efter de åtgärder som gjorts.
A35 har provkört in spår 1 i Akh för att just verifiera att det gick. Det är 17 m som gäller som lägsta radie. (sen att man gör allt för att undvika tvärare radier än 25 är en annan femma) i Sks är det 18 m i en av radierna och där vänder vagnarna utan problem. A34 har 18 m.
Man kunde vända vagnar innan den utfarten vart klar. Parallellspåret i depån via tvätthallen har vart klart länge.
I princip kommer alla vagnar att nyttja den nya utfarten förutom en tur som går direkt till Ropsten går ut via Larsberg.
Stefan
https://www.rtcon.se/dokument.html
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Re: Svepytor & tväraste möjligaste trafik-kurvan för A32 & A35?
Tack så mycket för de upplysningar som hitintills presenterats.
Att känna till måttvärden för svepytor och spårkurvradier för olika spårvagnstyper, är betydelsefullt för:
viewtopic.php?p=425375#p425375
//Matsälgen🫎

Att känna till måttvärden för svepytor och spårkurvradier för olika spårvagnstyper, är betydelsefullt för:
- Uppslag om nya framtida spårvägsatsningar
- Spårtrafikentusiaster överlag
- Modellspårvagnsbyggare som avser att bygga realistiska skalamodellspårvagnar som beter sig så likt förebilderna som möjlig på snäva kurvor
viewtopic.php?p=425375#p425375
//Matsälgen🫎
Jag gillar "trams"! 
