Tackar för redogörelsen när du säger det så var det också reklamen förutom lysrören som man tänkte på och precis som du säger fönsterkanterna. Men det jag fick för mig var att mycket av det gula i C4 var grått i C5, men det var ju ett tag sedan nu så minnet sviktar. Lysrören var som sagt större, men också sämre, kanske var det det som gav ett dunkelt intryck.LÅ skrev:
Intiören i C5 liknade orginalinteriören i C4, men med en hel del undantag:
* Reklamen på väggarna, längst uppe mot taket satt INTE vinklat nedåt som på övriga vagntyper utan plant på väggen.
* Lysrören i taket satt förr utanpåliggande i taket i hela vagnens längd. I C5 hade de ett annat utseende. Var större om jag mins rätt.
* Väggarna var tunnare (Dörrarna gick ju utanpå.) Därför var kanten runt fönstren anorlunda.
* Luckan över dörrarna på vagnens insida hade en mer kantig form än i C4.
* Tror också att det var mer rostfri plåt på väggarnas nedre del? Minns inte säkert, men tror att det var någon avvikelse där!
Fanns säkert fler detaljer som avvek, kommer inte ihåg fler just nu. Förgen var väll samma som i C4, dvs grönt och någon gulaktig kulör.
Angående filmen, så tror jag inte att det är äkta C5or, filmen är för sen, skulle tro att man tagit någon annan vagn och tejpat. Någon som vet mer?
vänligen
/GN