Men Daniel "Något annat vettigt kan man inte använda den till"! Ser du det som vettigt att glida ut från Nyboda med ex.vis 5 C6 och byta körände i Aspudden för att komma till Liljeholmendaniel_s skrev:Nä, det spåret är triangelspåret till Nyboda. Bryggan vid Aspudden är knasigt placerad, men det är i alla fall så att man kan köra ut från Nyboda med 5 vagnar (2 C20) fram till huvudsignalen vid bryggans södra ände och där byta körriktning och åka norrut genom växlarna mot Liljeholmen. Det går att vända så med 8 (3) vagnar också, men då får man improvisera lite. Något annat vettigt kan man inte använda den till...ADDE skrev:I söder om liljeholmen finns det två bryggor, den mer välkända är mellan Liljeholmen och Nyboda. Men jag har också observerat en brygga intill trafikspåret från Aspudden mot Liljeholmen... Den binder samman båda trafikspåren söderut mot Aspudden, vart den leder till norrut har jag ingen bra koll på, men jag tror den hamnar vid norrgående fruängsspår...

Ni pratar om Sätra också. Vid Sätra kan man väl vända "köksvägen" också via huvudspåren och vändspårets förlängning. Sätra är en ganska begåvad lösning. Hur ska det förstöras när man tänker bryta trafiken på Norsborgsbanan vid Sätra i två delar? Vilken idé! Tala om att inte respektera resenärerna! De kommer med rätta att bli skogstokiga! Speciellt när det drar ut på tiden och man inte får det nya signalsystemet att funka vilket mer känns som en rimlig invändning än en utopi!
218