Sida 2 av 2
Re: Bellevue
Postat: torsdag 18 september 2014 21:54
av Zawaq
Harald skrev:Zawaq skrev:2763 skrev:Nja. Bakom planket är det tomtmark.
Isf. måste det vara fel på pdf-filen jag länkade i mitt förra inlägg. Enligt den så ska det vara 1-3 meter "grönyta" bakom planket vid kurvan.
Det är nog inget fel på den. Det var ju där spåren låg tidigare.
Då skulle det vara möjligt att flytta planket till tomtgränsen. Hade en sån flytt bättrat sikten nämnvärt? Eller så hade man väl kunnat sänka planket. Det är väl trots allt nedre delen av planket som behövs mest?
Re: Bellevue
Postat: torsdag 18 september 2014 23:00
av Harald
Zawaq skrev:Då skulle det vara möjligt att flytta planket till tomtgränsen. Hade en sån flytt bättrat sikten nämnvärt?
Det skulle göra rätt stor skillnad.

Re: Bellevue
Postat: lördag 20 september 2014 2:42
av M_M
Å andra sidan skulle det behöva vara klart högre för att dämpa buller, antagligen inte så poppis.
Enklast är väl ändå som föreslagits i tråden att antingen ordna fönster i planket, eller att ordna en rejäl spegel.
Re: Bellevue
Postat: lördag 20 september 2014 6:52
av Kantorn
Fönster i planket funkar inte så bra. Den vinkeln som man tittar in i fönstret för att man i princip bara ser spegelbild, iaf om det är glas. Hur med plexiglas vet jag inte.
Re: Bellevue
Postat: söndag 21 september 2014 13:22
av Fredrik E
100 meter upp på sträckan har man ju haft ett lägre bullerplank, ungefär på 100-150 centimeter, varför har man inte fortsatt med detta tro?