Ny SL-spårtrafikkarta

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1

Re: Ny SL-spårtrafikkarta

Inlägg av LÅ1 »

Såg den nya kartan snabbt häromdagen. I biljetthallen i Gamla stan. Stannade inte och studerade den, men jag fick en känsla av att hela bakgrunden var helsvart. Inte olika nyanser som den som det länkades till ovan. (Länk i repris.)

Den association man naturligt gör för en spårplan med den bakgrundsfärgen är att den visar nattrafiken!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Den fria mannen

Inlägg av Den fria mannen »

LÅ1 skrev:Såg den nya kartan snabbt häromdagen. I biljetthallen i Gamla stan. Stannade inte och studerade den, men jag fick en känsla av att hela bakgrunden var helsvart. Inte olika nyanser som den som det länkades till ovan. (Länk i repris.)

Den association man naturligt gör för en spårplan med den bakgrundsfärgen är att den visar nattrafiken!
Javisst, när jag såg den nya svarta varianten fördes tankarna direkt till en av New York City och MTA:s kartor för nattrafiken i tunnelbanan. :D Om de olika nyanserna har tagits bort så vore det ännu mindre tydligt hur zondragningarna går, jag har svårt att se hur det är en bra idé.
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Fast det kanske är nattrafiken som illustreras...
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
BSB101

Inlägg av BSB101 »

Nu har jag inte sett kartan i verkligheten men jag kan tänka mig att det blir "lugnare" för ögat med svart bakgrund än vit med tanke på alla färger.
Skriv svar