Sida 2 av 2
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: tisdag 14 maj 2013 21:23
av gek
I Nacka-Värmdö Posten kan man läsa att "skärmen" blir ca en meter hög och en meter bred, så det verkar - om tidningen inte missuppfattat det hela - handla om en vall eller mur snarare än ett plank. Dock är det bara en del av sträckan som får bullerskärm, och bara på prov. Vilket alltså inte hindrar att det krävs en lång totalavstängning.
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: tisdag 14 maj 2013 22:16
av LÅ1
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: tisdag 14 maj 2013 23:41
av Bussmicke
Villaägare som flyttade dit Visste ju att tåget fanns där så de ska Inte klaga!
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: onsdag 15 maj 2013 10:19
av Anders Hanquist
Finns det något sagt om hur länge "underhållsarbetet" (terminologi från SL:s störningsinformation) Neglinge-Saltsjöbaden skall pågå?
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: onsdag 15 maj 2013 13:13
av Henrik Schütz
Men Micke då, när jag flyttade in i min första lägenhet visste jag att jag hade grannar. Jag har trots det rätt att klaga om de spelar hög musik efter 22.00.
Det är samna sak med Saltsjöbanan. Bara för att SL köpt en järnväg, får dom inte bullra hur mycket dom vill. Det torde vara världens bullrigaste tåg som går på saltsjöbanan, inget som skall accepteras. Det är inga extrema krav som skall uppfyllas!
HS
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: onsdag 15 maj 2013 17:11
av Söderort FTW
Villaborna i Nacka har ju dock inte uppnått någonting annat än:
- Långsammare tåg
- Glesare avgångar
- Helt inställd trafik i sommar
Det kan tyckes att deras kamp har varit något kontraproduktiv...
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: onsdag 15 maj 2013 17:21
av roggek
Anders Hanquist skrev:Finns det något sagt om hur länge "underhållsarbetet" (terminologi från SL:s störningsinformation) Neglinge-Saltsjöbaden skall pågå?
Preliminärt till slutet av juni 2013 enligt info på SLs hemsida.
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: torsdag 16 maj 2013 12:26
av twr
http://www.sll.se/sll/templates/meeting ... x?id=63616
Punkt 10 rör Saltsjöbanan. Uppenbarligen tänker man sig att Saltsjöbanan ska finnas kvar ungefär i dagens form, men utrustas med ATC. Man vill att den statliga medfinansieringen för Tvärspårväg Ost ska omfördelas, vilket väl får tolkas som att planerna för en konvertering till Tvärbana nu är skrotade? För 1257 miljoner de närmaste 15 åren, huvudsakligen före 2021, får banan en teknisk livslängd på 40 till 60 år. Tågen behöver bytas ut omkring år 2030. Neglingedepån ska rustas upp, och någon depå i Igelboda lär det väl därför inte bli frågan om.
Re: Del av Saltsjöbanan stängs av i sommar
Postat: lördag 18 maj 2013 13:43
av AdrianLangemar
Hur kommer det sig att C10/C11 beräknas kunna gå kvar i trafik mycket längre än C6?