Norrköping: Bygget i Navestad
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Re: Norrköping: Bygget i Navestad
Det har gått över en månad sedan senaste bilderna från bygget lades ut här, vad har hänt sedan dess?
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Vet inte, men mitt liv hindrar mej att springa där hela tiden...Martin skrev:Det har gått över en månad sedan senaste bilderna från bygget lades ut här, vad har hänt sedan dess?
Spontant så är man väl rätt mycke på schakt-stadiet ännu, men räls har levererats i rätt stor mängd o ligger i upplag.
En vägport/gångtunnel vid Navestad Centrum håller man på att ta bort, genom att helt enkelt fylla igen den. Detta för att man ska slippa bygga en till för spårvägen. Gångtunneln i fråga användes inet spec mycket, folk gick ändå på sidan om, så bort med den.
Sägs också att spårbygget kommer igång relativt snabbt, bara schakt mm är klart, detta pga att Anker AB som bygger spåret, har stora åtaganden i Tvärbanebygget i Sthlm. De gäller ju lixom att ha resurser till allt.
-
Bilder från bygget 2011-03-19 (lördag):
Nuvarande spårslut

Plattformskanter(?)

Det som syns i bilden närmast under tror jag är ny sträckning för vägen, medan spårvägen på detta avsnitt ska gå där nuvarande väg går; rätta mig om jag har fel.

Framför Ringdansens centrum

Vid "svängen"

Inga spår av spår här

Men här syns lite av Kvarnbergsvändlingan i tidigt fosterstadium

Nuvarande spårslut

Plattformskanter(?)

Det som syns i bilden närmast under tror jag är ny sträckning för vägen, medan spårvägen på detta avsnitt ska gå där nuvarande väg går; rätta mig om jag har fel.

Framför Ringdansens centrum

Vid "svängen"

Inga spår av spår här

Men här syns lite av Kvarnbergsvändlingan i tidigt fosterstadium

Nu har spår läggningen börjat mellan Trumpetaregatan och Atriumhusen.
MVH Lagerbrax
MVH Lagerbrax