Intressant att det inte skulle bli någon stadsbana till Backa. Var inte de lovade spårväg dit? Eller var det spårvagn som skulle försörja Backa?mela skrev:Har ganska mycket inläst, men kommer inte i håg var allt ligger på datorn eller på vilken dator, dessa två översiktskartor hittade jag dock direkt.
Tunnlar i rannebergen och östra sjukhuset
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Tunnlar i rannebergen och östra sjukhuset
Jag hittade bilderna, men de har rätt kass kvalité, med förra kameran var jag tvungen att använda blixt (för att inte behöva använda stativ), och därför är bilderna ojämnt belysta och dessutom är de sneda eftersom annars skulle blixten speglats rakt tillbaka till kameran på mitten.olasand skrev:Ja tack!M_M skrev:Nånstans underst-bakom på hårddisken har jag nog också avfotograferade bilder från utredningen som jag skulle kunna lägga ut om det önskas.
Det är nog bättre att försöka låna om och scanna allt med riktig scanner...
Martin skrev:OT:
Intressant tycker jag i blidens nedre vänstra hörn, där det tydligen planerades för ytterligare en älvpassage vid Lärjeåns utlopp.
Sant! Den syns på andra ställen i utredningen, det finns lite om stadsmotorvägar också.
En annan intressant grej är siffrorna över driftkostnad där spårväg alltid förlorar. Vid under 1500 resande förlorar spårväg mot buss, vid 1500-1700 resande förlorar spårväg både mot buss och stadsbanan, och vid över 1700 resande förlorar spårväg mot stadsbana.
I Stadsbane alternativen förutsattes att all spårvägstrafik var avvecklad, en plan för avveckling redovisades i den aktuella utredningen, så Backa skulle försörjas med buss.Zawaq skrev: Intressant att det inte skulle bli någon stadsbana till Backa. Var inte de lovade spårväg dit? Eller var det spårvagn som skulle försörja Backa?