Skrymmande gods i kollektivtrafiken

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Mr G
Kontakt:

Re: Skrymmande gods i kollektivtrafiken

Inlägg av Mr G »

Är inte Duetten en liten variant av det man ibland kallar skåpbil? Men numera används den betäckningen om varuleveransbilar som är betydlig större. Jag vill annars mest associera skåpbil med någon gammal fransk bil med två dörrar bak.
Njae, skåpbil tänker jag är en bil som har ett avskiljt skåp bakom föraren. Som t ex dina franska små skåpbilar. Skåpet är då avskiljt från själva kupén, och oftast finns det inget baksäte heller, utan bara två (ev tre) platser i framsätet, och sen en vägg bakom där. Därför vill jag inte kalla Duett för skåpbil, men törhända kan jag ha fel.

Bild
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Det kan mycket väl vara som du säger, Mr G. Om det nu finns fastställda definitioner!

Fin bild! Stadshagen?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Martin

Re: Förstudie för Spårväg Syd

Inlägg av Martin »

TonyM skrev:
duga skrev:
LÅ1 skrev:Misstänker att sträckan IKEA - Skärholmen kommer att vara den mest belastade vissa tider på dygnet! Dessutom skulle nog många uppskatta ett stort "banvagnsutrymme" på vagnarna på just den sträckan. Inte bara för barnvagnar utan också för skrymmande gods!
Skrymmande gods kör man i personbil eller lastbil, inte i kollektivtrafiken.
Så "är" det idag. Tänk utanför "lådan", måste det vara så i ett hållbart samhälle?

//Tony
Att "tänka utanför lådan" får ju enn ytterligare dimension när man pratar om IKEA :wink:
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
C20_rules

Inlägg av C20_rules »

Det största jag tagit med mig i kollektivtrafiken var ett formrör (stort papprör) som var 2,9 m långt och 25 cm i diameter
- det var på pendeltåget (X60). På en buss lyckades jag även ta med en stor isoleringsbal förut, utan att chauffören gnällde (och det var fullt också - så jag fick stå upp i gången med den).

Tagit med en julgran på pendeltåget har man ju annars gjort flera gånger.

Det roligaste jag sett, var när 2 killar kom på tåget vid Liljeholmen med en stor soffa - sedan satt dom i den och åkte :mrgreen:
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Om vi ska återgå till ursprungsämnet så har det inte så stor betydelse vad någon enskild resenär någon gång har lyckats släpa med sig, det som spelar roll är hur mycket den genomsnittlige resenären kan tänkas ha med sig. Mitt intryck är att den genomsnittliga mängden bagage är betydligt större på sträckan Kungens kurva - Skärholmen än på många andra sträckor.
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Jag åkte mellan Edgware Road och Earls Court i Londons tunnelbana med en ihopmonterad BIlly-hylla en gång. Det var ett äventyr vill jag lova. Det var inte i rusningstrafik, men ändå en hel del folk. Spärrvakterna skrattade bara åt mig, och hjälpte till att hålla grindarna öppna.
Skriv svar