Svimmande vid aggresiv biljettkontroll

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
soer

Inlägg av soer »

MartinW skrev:
daniel_s skrev:
TonyM skrev: Hon hade giltgt färdbevis men lyckades inte företa det!

//Tony
Är det någon som har lyckats klarlägga varför? Hur svårt kan det vara egentligen, var det något fel på någon apparat eller?
Vad jag har lyckats läsa mig till så var kortet spärrat, men hon hade fyllt på det ändå.
Borde inte spärrade kort vara spärrade mot påfyllningar också?
Det stämmer som du skriver, hon hade ett spärrat kort men hon hade själv lagt in en områdesladdning på kortet. Hon kan till exempel ha hittat ett borttappat kort eller på annat sätt kommit över ett kort som inte var hennes från början, åkt på det tills det tagit slut och sedan köpt en ny laddning och lagt in på samma kort.

Visst borde försäljningsställenas maskiner uppdateras med listor över spärrade kort men det kan ju ha varit så att hon inte laddade kortet på Tidpunkten utan på nån liten närlivs i förorten som inte kopplat upp sig mot Västtrafiks datorer på ett tag. Antar att det är precis som med Hajen-maskinerna att de inte står ständigt uppkopplade utan att överföringen görs vid dagsavslut.

Har för övrigt hört att ambulanspersonalen som kom till platsen tvivlade på om kvinnan faktiskt svimmat på riktigt. Det fanns tydligen tecken som tydde på att hon spelade.

Hela situationen eskalerade pga de tre planka.nu-aktivisterna som var med på vagnen och som sedan kontaktade media och ljög ihop att kontrollanterna varit hotfulla, ryckt av kvinnan slöjan osv. Som tur är finns det ju övervakningskameror på vagnarna så det var ju ingen svår match för arbetsledningen och polisen att kolla vem som talade sanning. Jag hoppas att aktivisternas identitet är känd och att de har ett rättsligt efterspel att vänta för att de förtalade biljettkontrollanterna.
Ekonomisk

Inlägg av Ekonomisk »

Tja, en av aktivisteran presenterades sig i GP, hon hette Mina Andersson. Möjligen att det är samma Mina Andersson från Gbg som är med i nätverket Bara Bröst och badade topless i Gävle i förra veckan. :-)
- Det finns inget så praktiskt som en bra teori
Användarens profilbild
Pwer med ölmagen

Inlägg av Pwer med ölmagen »

Det är väl säkerligen fullt möjligt att hitta kort för halva priset på "tjuvarnas marknad" Kviberg (där kan du köpa allt och lite till).

Därav kvinnans medvetenhet om att hon egentligen gjort något riktigt fel.

Därmed slutar jag spekulera eftersom att jag inte har någon som helst aning om vad som egentligen hänt. Låter bara fantasin flöda fritt.
Perra-Spårvagnsförare!
Skriv svar