Underjordisk bildgåta från SL-land (3/30) (löst!)

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Kantorn skrev:Vänta nu, vet inte om det där med äpplet, men nån "alm-anledning" måste det vara till att Duvbo inte ligger i Duvbo.
Möjligen den, att träd inte utgör något vidare trafikunderlag...
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Sant tänkte inte på det...
Men min gissning står kvar: Duvbo
Professionell tyckare
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Alby kanske?
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Jag skulle tippa på Husby, den enda förutom Björkhagen som har björkar som konst så nog är det Husby ;)
Pentax for life!
Användarens profilbild
Micnor

Inlägg av Micnor »

Solna C...?

Där finns det ju björkar målade av en Björk och nåt inslag om almstriden på väggen, har jag för mig... :wink:
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Puggen skrev:Jag skulle tippa på Husby, den enda förutom Björkhagen som har björkar som konst så nog är det Husby ;)
Och där kom det rätta svaret. :)

Bild

Angående ledtrådarna så har Husby minst tre saker gemensamt med Kungsträdgården: 1) båda ligger på blå linjen, 2) Kungsträdgården (parken alltså, inte stationen) var en gång i tiden reserverad för de kungliga medan Husby (liksom alla andra Husby, Husaby och liknande) varit en sorts kungsgård, 3) från Kungsträdgården är det nära till vaxholmsbåtarna och dessa båtar finns i stor mängd i utsmyckningen av stationen Husby, liksom målade björkstammar. Datorn Apple II släpptes till försäljning 5/6 1977, samma dag som stationen Husby öppnades för trafik.
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

NerdBoy skrev:Datorn Apple II släpptes till försäljning 5/6 1977, samma dag som stationen Husby öppnades för trafik.
Attans! Att man inte tänkte på det... :roll: :wink:
Skriv svar