bruse skrev:Men är det ok att PRATA HÖGT SOM FAN MED KOMPISEN BREVID SÅ HELA VAGNEN HÖR, men förbjudet att viska i telefon? Tycker inte jag, höga samtal, oavsett om det är med kompisen brevid, i telefon eller med sina egna demoner är inte ok.
Dessutom: Mobilprataren längst fram i bussen bör se sur och besvärad ut när bussföraren höjer FM-radion till en volym som försvårar för hans/hennes samtal...
bruse skrev:Kantorn, klart jag har ryggsäcken i knät när jag sitter!!!
Trodde vi snackade om när jag står upp.
Risken är att man har ryggsäcken i ansiktet på sina medresenärer när man har den på ryggen och står upp! Väldigt lätt att smälla till någon med en oförsiktig rörelse!
Kantorn skrev:
Alltså: En ryggsäck på framsidan kan vara bättre utnyttjad placering än en på din baksida.
Volym eller inte.
I vanliga fall håller jag helt och hållet med. Ryggsäckar skall vara på framsidan. Men om jag åker till stockholm har jag helst med mig ryggan till baksidan
//Tony, som med vilje och flit missuppfattar bara för att bruse skall kunna få lov att hugga
bruse skrev:Kantorn, klart jag har ryggsäcken i knät när jag sitter!!!
Trodde vi snackade om när jag står upp.
Ja då ja, då tar den samma plats. Där är jag beredd att hålla med dig. Den är då möjligen lättare att ha uppsikt över.
Dessutom, det är lättare att böja sig över ryggsäcken för att komma förbi någon utan att slå emot om man har den på magen än tvärtom.
Ryggsäck på magen = Magsäck? nä...
Kantorn skrev:Alltså: En ryggsäck på framsidan kan vara bättre utnyttjad placering än en på din baksida.
Volym eller inte.
TonyM skrev:I vanliga fall håller jag helt och hållet med. Ryggsäckar skall vara på framsidan. Men om jag åker till stockholm har jag helst med mig ryggan till baksidan
//Tony, som med vilje och flit missuppfattar bara för att bruse skall kunna få lov att hugga