Sida 2 av 2

Postat: torsdag 04 oktober 2007 14:12
av RVR
A32 skrev:Bild
Notera den klassiska turbrickan nästan längst upp till vänster på den främre sidorutan. :)

Postat: torsdag 04 oktober 2007 15:11
av A32
Richard Jacobsson skrev:
A32 skrev:Bild
Notera den klassiska turbrickan nästan längst upp till vänster på den främre sidorutan. :)
Måste tyvärr säga att dom klassiska turbrickorna är bristvara i Brommahallen numera.
Vet inte var de flesta har tagit vägen...någons ficka eller soptunnan eller någon annanstans :cry:
Finns säkert inget intresse från varken Veolia eller Tågia att försöka komma över några med rätt nummer på så vi kan ha dem upphängda i hytterna.
Dom har funnits men har tyvärr förvunnit allteftersom.
Om någon har liggande så behövs nummer 1-8 samt 31-38 dubbla av varje.
Av någon konstig anledning finns nummer 51-53 i hallen?

/a32 :wink:

Postat: torsdag 04 oktober 2007 15:39
av Sparkfot
A32 skrev:
Richard Jacobsson skrev:
A32 skrev:Bild
Notera den klassiska turbrickan nästan längst upp till vänster på den främre sidorutan. :)
Måste tyvärr säga att dom klassiska turbrickorna är bristvara i Brommahallen numera.
Vet inte var de flesta har tagit vägen...någons ficka eller soptunnan eller någon annanstans :cry:
Finns säkert inget intresse från varken Veolia eller Tågia att försöka komma över några med rätt nummer på så vi kan ha dem upphängda i hytterna.
Dom har funnits men har tyvärr förvunnit allteftersom.
Om någon har liggande så behövs nummer 1-8 samt 31-38 dubbla av varje.
Av någon konstig anledning finns nummer 51-53 i hallen?

/a32 :wink:
Är du förvånad att de är borta? :roll:

Postat: torsdag 04 oktober 2007 18:00
av daniel_s
A32 skrev:Måste tyvärr säga att dom klassiska turbrickorna är bristvara i Brommahallen numera.
Vet inte var de flesta har tagit vägen...någons ficka eller soptunnan eller någon annanstans :cry:
Finns säkert inget intresse från varken Veolia eller Tågia att försöka komma över några med rätt nummer på så vi kan ha dem upphängda i hytterna.
Dom har funnits men har tyvärr förvunnit allteftersom.
Om någon har liggande så behövs nummer 1-8 samt 31-38 dubbla av varje.
Av någon konstig anledning finns nummer 51-53 i hallen?

51-53 är väl för de otroligt frekvent förekommande extraturerna på Nockebybanan? :wink:

På era tåg skulle det nog passa bättre med blädderblock av samma sort som Busslink använder, det där att flytta turbrickan flera gånger om dagen är ingen höjdare.

Postat: torsdag 04 oktober 2007 19:06
av A32
daniel_s skrev:
A32 skrev:Måste tyvärr säga att dom klassiska turbrickorna är bristvara i Brommahallen numera.
Vet inte var de flesta har tagit vägen...någons ficka eller soptunnan eller någon annanstans :cry:
Finns säkert inget intresse från varken Veolia eller Tågia att försöka komma över några med rätt nummer på så vi kan ha dem upphängda i hytterna.
Dom har funnits men har tyvärr förvunnit allteftersom.
Om någon har liggande så behövs nummer 1-8 samt 31-38 dubbla av varje.
Av någon konstig anledning finns nummer 51-53 i hallen?

51-53 är väl för de otroligt frekvent förekommande extraturerna på Nockebybanan? :wink:

På era tåg skulle det nog passa bättre med blädderblock av samma sort som Busslink använder, det där att flytta turbrickan flera gånger om dagen är ingen höjdare.
Jag trodde faktiskt att vi skulle få en sån blädder-modell när SL eller om det var Connex ville skämma ut oss på 12:an och 22:an med jätteblafforna i frontrutan där det stod 12 och 22.
Men sen kom ju det "kloka" SL beslutet att förbjuda linjenummer offentligt.

Jag själv har ett antal äldre turbrickor i min egen samling ( dock ingen med nu gällande turnummer,tror jag ) dom har jag införskaffat i en Loppis/Antik på södermalm för 1kr/st för ett antal år sedan.

Kanske borde tipsa SL eller högsta hönset om att det kanske finns några kvar i butiken :roll:

/a32 :wink:

Postat: torsdag 04 oktober 2007 19:15
av daniel_s
A32 skrev:Jag trodde faktiskt att vi skulle få en sån blädder-modell när SL eller om det var Connex ville skämma ut oss på 12:an och 22:an med jätteblafforna i frontrutan där det stod 12 och 22.
Men sen kom ju det "kloka" SL beslutet att förbjuda linjenummer offentligt.
De där blafforna i frontrutan med 12 och 22 var något slags lokal protest mot att SL:s fordonsavdelning (på eget bevåg?) beställt vagnarna utan linjenummer, men det var naturligtvis bara en tidsfråga innan någon klok person beslutade att sådana protester inte skulle förekomma. Det såg ju förskräckligt ut, vilket väl i och för sig var meningen också. Man tänkte väl att SL skulle reagera på det mest naturliga sättet, dvs göra en enkel ändring så att linjenumret visades på lysdiodskyltarna. Men SL gjorde som vanligt precis tvärtom och bestämde att något linjenummer inte skulle visas vare sig där eller någon annanstans.