Jaha, då var det vandaliserat

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

Verspieder skrev:
NerdBoy skrev:Men i spärrhallen har man ju inte tid att köpa något, där springer man ju förbi i hopp om att hinna med nästa tåg eller så springar man åt andra hållet i hopp om att hinna med nästa buss. Nere på plattformen däremot har man tid över att spana in sötsakerna och känna godissuget komma krypande... :wink:
I spärrhallens trappa står alla Solnabor med lågskor och sommarjacka och huttrar mitt i februari. Ute på perrongen står de inflyttade "lantisarna" rejält påklädda. Iaf på Solna station i vintras. :lol:
Tyvärr hade jag inte kameran med då....
Hur vet du att det inte var tvärtom :?: :wink:
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Coppas

Inlägg av Coppas »

Ulrik Berggren skrev:
Verspieder skrev:
NerdBoy skrev:Men i spärrhallen har man ju inte tid att köpa något, där springer man ju förbi i hopp om att hinna med nästa tåg eller så springar man åt andra hållet i hopp om att hinna med nästa buss. Nere på plattformen däremot har man tid över att spana in sötsakerna och känna godissuget komma krypande... :wink:
I spärrhallens trappa står alla Solnabor med lågskor och sommarjacka och huttrar mitt i februari. Ute på perrongen står de inflyttade "lantisarna" rejält påklädda. Iaf på Solna station i vintras. :lol:
Tyvärr hade jag inte kameran med då....
Hur vet du att det inte var tvärtom :?: :wink:
Jo, eller om det alls ens är så. Solna hör ju inte till den officiella innerstan så där kan ju inte de nyinflyttade ’lantisarna’ bo om de vill ha Stockholm som postort… vilket jag ibland har hört sägas är viktigt. Enda undantagen i Solna är väl Karolinska och Postens HK. De senare flyttade ju t.o.m. ut postadressen '105 00 Stockholm' till Solna till skillnad från KI/KS som nöjer sig med att behålla 171 76/77 för Solna (respektive 141 86 för Huddinge numera) som postnummer, men som har Stockholm som postort. :? :wink:

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Låst