I början av filmen om Kurt Olsson kallar sjuksköterskan Olle för "herr Olsson".
Då kan man väl anse att hans rätta namn är Olle Olsson. Fast det går inte ihop med det programmet jag såg på 90-talet. Men å andra sidan är det ju möjligt att det var olika författare till dessa produktioner, vet ju att Frank Gunnarsson var inblandad från början också.
Leverans av ytterligare M32?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Kurt Olsson
Satsa på Spårvägarna
Slutet november stämmer nog även om det inte är bekräftat med leverans. Kort därpå kommer 410 (i början på december).Hjortron skrev:Slutet av November skulle 409 komma till gbg, läste de i en annan tråd, skulle gissa på att det stora "gapet" mellan 408 o 409 är alla felen m32orna har haft...
411 och 412 kanske innan nyår, troligen efter nyår.
Nej det stämmer inte att det är felen som påverkar leveranstakten. Felen har i stort inte varit så dramatiska även om det har ställt till med en del problem.
Nej någon olycka har inte skett ännu, däremot blev det något trassel med tillståndet att köra på autostradan i Italien. Hur det löste sig och om transporten hann fram till hamnen i tid vet jag inte ännu. Jag antar att de hann fram på fredagen.Slagpåse skrev:409 skulle vart här nu men..... det skedde en lite olycka nere i Italien påväg till båten som fördröjer ankomsten till Göteborg.....
Japp.Daniel R skrev:Jag tror att det var 404 som fick namn efter en tokig illusionist härom veckan.
Rätt igen.Daniel R skrev:Jag har även hört sägas att 401 ska bli uppkallad efter Håkan Hellström som fick kulturpriset 2003.
/JAgr
Me worry?
Aaaaah tack, det var det som var missödet som florerade som "olycka".....JAgr skrev:Nej någon olycka har inte skett ännu, däremot blev det något trassel med tillståndet att köra på autostradan i Italien. Hur det löste sig och om transporten hann fram till hamnen i tid vet jag inte ännu. Jag antar att de hann fram på fredagen.Slagpåse skrev:409 skulle vart här nu men..... det skedde en lite olycka nere i Italien påväg till båten som fördröjer ankomsten till Göteborg.....
/JAgr
Me worry?
Fast det är ju en "olycka" i sig att inte ha ordning på tillstånden, dom hade ju problem med 408 (??) här i Sverige vid leveransen med sina tillstånden på trailern också (fel trailer mot det tillståndet som dom hade).
Jaja Italienare, vad skall man begära?? *ironi*
Jaha, de kom inte fram i tid, vagnen kommer en vecka senare.JAgr skrev:Nej någon olycka har inte skett ännu, däremot blev det något trassel med tillståndet att köra på autostradan i Italien. Hur det löste sig och om transporten hann fram till hamnen i tid vet jag inte ännu. Jag antar att de hann fram på fredagen.