Postat: fredag 06 oktober 2006 23:42
x
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Ser fram emot det! han verkar inte helt påläst i detta falletJohan Eriksson skrev:Jag ska se vad jag kan göra för att få Kurt att själv kommentera!
I teorin torde större delen av trafiken återgå till vad som gällde före trängselprojektets start, det gäller dock inte i de områden där den nya trafiken har permanentas, typ stomtrafik till Nacka/Värmdö.kildor skrev:Det är ju rimligt att trafiken åtminstone återgår till den omfattning som gällde innan försöket... vilket borde innbära att nuvarande 680X blir 680 och får motsvarande turer som f.d. 673 hade tidigare. Men det är bara spekulationer...
En annan liknande situation är linjerna 624/628 som har fått sämre turtäthet under trängselskattförsöket då linjerna 624X/628X inrättades. Rimligtvis återfår 624/628 sin tidigare turtäthet när 624X/628X läggs ner.
Fast stomlinjerna var väl inte en del av trängselförsöket?Lars Ödlund skrev:I teorin torde större delen av trafiken återgå till vad som gällde före trängselprojektets start, det gäller dock inte i de områden där den nya trafiken har permanentas, typ stomtrafik till Nacka/Värmdö.kildor skrev:Det är ju rimligt att trafiken åtminstone återgår till den omfattning som gällde innan försöket... vilket borde innbära att nuvarande 680X blir 680 och får motsvarande turer som f.d. 673 hade tidigare. Men det är bara spekulationer...
En annan liknande situation är linjerna 624/628 som har fått sämre turtäthet under trängselskattförsöket då linjerna 624X/628X inrättades. Rimligtvis återfår 624/628 sin tidigare turtäthet när 624X/628X läggs ner.
//Lars