Sida 2 av 2

Postat: fredag 06 oktober 2006 23:42
av Johan Eriksson
x

Postat: fredag 06 oktober 2006 23:49
av Ulrik Berggren
Johan Eriksson skrev:Jag ska se vad jag kan göra för att få Kurt att själv kommentera!
Ser fram emot det! han verkar inte helt påläst i detta fallet :!:

Postat: måndag 23 oktober 2006 13:20
av NerdBoy
Är det någon som vet om det finns någon chans (läs: utrymme i någon budget) att det kan bli utökad trafik efter nyår på de linjer som avlastades genom trängsellinjerna? Ett konkret exempel är matarlinjen på Resarö, 682 (tidigare 672). För ett par år sedan fick den ett par avgångar som gick hela vägen från Ytterby in till Tekniska högskolan och kallades 673. Den linjen försvann när 680X kom, finns det någon chans att den återkommer nu när det är 680X tur att försvinna?

Vidare så är att hustrun orolig för hur det kommer bli med 670 när 670X försvinner, även om vi båda två var lite skeptiska till dragningen av 670X (främst att den inte stannar vid Danderyds sjukhus) verkar det vara allt fler som har hittat till den. Om de resenärerna ska trängas på 670 är hustrun rädd för att hon oftare ska behöva bli kvarlämnad på hållplatsen för att bussen är full. Hon vill verkligen inte ta bilen till jobbet men på något sätt måste hon ju ändå ta sig dit. :(

Postat: måndag 23 oktober 2006 23:42
av kildor
Det är ju rimligt att trafiken åtminstone återgår till den omfattning som gällde innan försöket... vilket borde innbära att nuvarande 680X blir 680 och får motsvarande turer som f.d. 673 hade tidigare. Men det är bara spekulationer...

En annan liknande situation är linjerna 624/628 som har fått sämre turtäthet under trängselskattförsöket då linjerna 624X/628X inrättades. Rimligtvis återfår 624/628 sin tidigare turtäthet när 624X/628X läggs ner.

Postat: måndag 23 oktober 2006 23:49
av Lars Ödlund
kildor skrev:Det är ju rimligt att trafiken åtminstone återgår till den omfattning som gällde innan försöket... vilket borde innbära att nuvarande 680X blir 680 och får motsvarande turer som f.d. 673 hade tidigare. Men det är bara spekulationer...

En annan liknande situation är linjerna 624/628 som har fått sämre turtäthet under trängselskattförsöket då linjerna 624X/628X inrättades. Rimligtvis återfår 624/628 sin tidigare turtäthet när 624X/628X läggs ner.
I teorin torde större delen av trafiken återgå till vad som gällde före trängselprojektets start, det gäller dock inte i de områden där den nya trafiken har permanentas, typ stomtrafik till Nacka/Värmdö.

//Lars

Postat: tisdag 24 oktober 2006 21:38
av Ulrik Berggren
Lars Ödlund skrev:
kildor skrev:Det är ju rimligt att trafiken åtminstone återgår till den omfattning som gällde innan försöket... vilket borde innbära att nuvarande 680X blir 680 och får motsvarande turer som f.d. 673 hade tidigare. Men det är bara spekulationer...

En annan liknande situation är linjerna 624/628 som har fått sämre turtäthet under trängselskattförsöket då linjerna 624X/628X inrättades. Rimligtvis återfår 624/628 sin tidigare turtäthet när 624X/628X läggs ner.
I teorin torde större delen av trafiken återgå till vad som gällde före trängselprojektets start, det gäller dock inte i de områden där den nya trafiken har permanentas, typ stomtrafik till Nacka/Värmdö.

//Lars
Fast stomlinjerna var väl inte en del av trängselförsöket?