Cruising på Sveavägen (Sthlm) i lördags

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
LÅ1

Re: Cruising på Sveavägen (Sthlm) i lördags

Inlägg av LÅ1 »

micke b skrev:Ordinarie linje eller inte, the 4000 (tråd, tråd) var tillbaks på brottsplatsen. Den rullar alltså än, och såg väl inte ut att vara i värst skick heller i sammanhanget ;-)
Den bussen hann jag aldrig se. Men jag gick hem redan vid 10-snåret. Hade sett pridparaden och sedan varit på gående fot nästan hela dagen. Tröttsamt för ben och rygg när man inte är van.
micke b skrev:Tack för förvarningen LÅ1, jag brukar alltid se dessa inlägg i efterhand och i övrigt är det tyst om detta. Men i år hann jag dit! /m
Jaha, någon uppskattade det i alla fall. Att döma av responsen här trodde jag att det var ointressant och var tveksam till om jag skulle bry mig om att skriva att det var.
Försökte tidigare i sommar googla fram datumet, men lyckades inte. Men så hörde jag på radion att det skulle vara "på lördag". Brukar väl vara lite senare i augusti, tror jag.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Några bilder från förra lördagen.

Börjar med bussbildser:
SL hade inte gett upp vid ca 19.45
Bild

En fin buss. Kan inte så mycket om bussar. Men det mesta tyder på att den har sitt ursprung i USA.
Bild
Bild

Och så en buss av lite annat slag.
Bild

Och så några bilar:
Semesterresa till fjällen skulle jag tro, med tanke på skidor och bob på takräcket! :wink:
Bild

Och här skall man nog fira semester ute i "spenaten" :)
Bild

Och här en fin pickup.
En tjej tycks ha blivit upplockad i passagerarsätet, och en yngre grabb på flaket! :wink:
Bild

Sist ett riktigt gammalt fordon. En elbil skulle jag tro! (Eller?)
Bild
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Trevliga bilder!

"elbilen" ser ut att ha ljuddämpare under, typiskt tecken på att den har förbränningsmotor :wink:

(Jag har inte en aning men gissar att tjejen som "blivit upplockad" kanske är morsan och "killen på flaket" är sonen i familjen?)
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

M_M skrev:Trevliga bilder!
Tack!
M_M skrev:"elbilen" ser ut att ha ljuddämpare under, typiskt tecken på att den har förbränningsmotor :wink:
Du har ögonen med dig! :shock: Vilket jag tydligen inte hade. :oops: Det fanns säkert en förbränningsmotor dold någon stans!
M_M skrev:(Jag har inte en aning men gissar att tjejen som "blivit upplockad" kanske är morsan och "killen på flaket" är sonen i familjen?)
Det tror jag också. Min text var ett försök att vara lite rolig med tanke på att det fanns många raggarbilar och att denna typ av bil kallas pick up!
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Kommande kväll är det dags igen.
Varför lägger man Pride-paraden samma dag? Vill man se båda så måste man var igång i stan nästan 12 timmar i sträck. Man blir trött i benen! :wink:
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

LÅ1 skrev:Kommande kväll är det dags igen.
Hoppas på ett bildreportage även i år - gärna från båda händelserna :)
LÅ1 skrev:Varför lägger man Pride-paraden samma dag? Vill man se båda så måste man var igång i stan nästan 12 timmar i sträck. Man blir trött i benen! :wink:
Var hönan eller ägget först? Stockholm Pride har mig veterligen haft paraden på första lördagen i augusti åtminstone de senaste 10 åren.

Däermot har paradvägen ändrats. Samhället har förändrats åt det bättre, förr var det en klart svårare riskbedömning gällande paraddeltagarnas säkerhet vid olika vägval. En gång i tiden kändes det inte självklart om det var paraddeltagare eller folk som potentiellt attackerar paraden som skulle kunna tänkas få polisskydd...
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

M_M skrev:
LÅ1 skrev:Kommande kväll är det dags igen.
Hoppas på ett bildreportage även i år - gärna från båda händelserna :)
LÅ1 skrev:Varför lägger man Pride-paraden samma dag? Vill man se båda så måste man var igång i stan nästan 12 timmar i sträck. Man blir trött i benen! :wink:
Var hönan eller ägget först? Stockholm Pride har mig veterligen haft paraden på första lördagen i augusti åtminstone de senaste 10 åren.

Däermot har paradvägen ändrats. Samhället har förändrats åt det bättre, förr var det en klart svårare riskbedömning gällande paraddeltagarnas säkerhet vid olika vägval. En gång i tiden kändes det inte självklart om det var paraddeltagare eller folk som potentiellt attackerar paraden som skulle kunna tänkas få polisskydd...
Bilder? Kanske! Imageshack tillåter inte att man lägger upp bilder utan att registrera konto längre. Så jag har inte visat bilder här, eller någon annanstans på länge. Men ser nu bland mina anteckningar med ca 1000 lösenord (nja, det är inte riktigt så många, men det är mer än 200 faktiskt!) att jag registrerade konto där 2007, men antalet uppladdade bilder är 0!
Så vi får se, kanske blir det bilder, kanske inte! Med enkel utrustning är det inte så lätt att ta sjysta bilder när det börjar bli mörkt.

Jag tror att bilträffen i Hågelby (tidigare Barkarby) var senare i augusti förut. Och därmed även Sveavägscrusingen.

Är det fördomsfullt att säga att om man ser en pangbrud på crusingen så vet man att det är en brud. På Prideparaden kan man inte vara lika säker! :cheesygrin:
Låst