Tja - då skall vi införa dem först så klart....Johan Eriksson skrev:TrängselavgifternaBara att skrapa fram pengar till eländet...![]()
![]()
Och sedan kommer de väl knappast att räcka till....
Ni får ta det som det är, antingen är jag pessimist eller också vill jag att Göteborg fortsatt skall ha störst spårvägssystem i Sverige...

Nej det bryr jag mig faktiskt inte om vem som är störst, men faktum kvarstår att det tar längre tid att få igång ett spårvägssystem, Johan kan säkert hålla med mig om en period på 5 år innan A33 rullar (för jag har lite på känn att A32 med optioner m.m. inte kommer att räcka till)
Trängselavgifterna är en bra början - problemet är bara att för att kunna införa trängselavgifter måste kollektivtrafiken byggas ut först - så att fler får möjlighet att ställa bilen och förslösa sina surt förvärvade penningar på annat än "bompeng", dvs månadskort. Samtidigt så behöver man likvida medel för att bygga ut kollektivtrafiken vilket man vill ta från trängselavgifterna. Med andra ord - ett moment 22 som inte riktigt vill gå ihop sig. Jag anser att man måste börja med att bygga ut kollektivtrafiken om ett system med trängselavgifter skall bli en riktig succé.
/Tony