Nybohovshissen ur funktion...

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
daniel_s

Re: Still not going strong...

Inlägg av daniel_s »

LÅ1 skrev:Linjen anses så farlig att man har en vakt åkande i bussen!
Nja, vakten är ju inhyrd för att åka i hissbanevagnen, och om hissbanan inte fungerar så blir ju vakten sysslolös. Då kan han/hon lika gärna åka med bussen; jag utgår från att vakten även hjälper till med barnvagnar och liknande om så behövs.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Re: Barnsjukdomar???

Inlägg av Ulrik Berggren »

Sparkfot skrev:
Byggare Bob skrev:
SL trafikavikelser skrev:Nu gällande avvikelser
Övrigt Nybohovshissen
Nybohovshissen är ur funktion. Buss ersätter från hållplatsläge S vid bussterminalens avstigningshållplats.
Hissen beräknas åter vara igång i början av november.
Uppdaterat 2007-10-04 09:55

Vad är det för problem nu då???

Skulle det inte ha blivit billigare att ersätta med permanet buss för alltid???

Eller ligger det någon sömnlös "nostalgiker" på Nybohovshöjden och skriker "Rör inte vår hiss?"
Tydligen rök utveckling från en säkring tidigare i veckan.
Tar väl knappast en månad att byta, eller? :?
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
daniel_s

Re: Barnsjukdomar???

Inlägg av daniel_s »

Ulrik Berggren skrev:
Sparkfot skrev:Tydligen rök utveckling från en säkring tidigare i veckan.
Tar väl knappast en månad att byta, eller? :?
Det brukar inte börja ryka ur säkringar, däremot kan det komma rök från skåpet där säkringen är placerad. Då är det oftast mer än själva säkringen som är trasigt (ibland är allt utom säkringen trasigt!) och då kan det bli mycket jobb...
LÅ1

Re: Still not going strong...

Inlägg av LÅ1 »

daniel_s skrev:
LÅ1 skrev:Linjen anses så farlig att man har en vakt åkande i bussen!
Nja, vakten är ju inhyrd för att åka i hissbanevagnen, och om hissbanan inte fungerar så blir ju vakten sysslolös. Då kan han/hon lika gärna åka med bussen; jag utgår från att vakten även hjälper till med barnvagnar och liknande om så behövs.
Jo, det där är min gissning också!
Igthorn

??Re: Barnsjukdomar???

Inlägg av Igthorn »

Byggare Bob skrev:
SL trafikavikelser skrev:Nu gällande avvikelser
Övrigt Nybohovshissen
Nybohovshissen är ur funktion. Buss ersätter från hållplatsläge S vid bussterminalens avstigningshållplats.
Hissen beräknas åter vara igång i början av november.
Uppdaterat 2007-10-04 09:55

Vad är det för problem nu då???

Skulle det inte ha blivit billigare att ersätta med permanet buss för alltid???

Eller ligger det någon sömnlös "nostalgiker" på Nybohovshöjden och skriker "Rör inte vår hiss?"
Inte så vitt jag hört iaf. Folk här uppe är nog snarare glada att slippa gå upp o ner för backen varje dag, speciellt när det blir halt och tant Agda bryter lårbenshalsen på väg upp.
Att köra ersättningsbuss permanent hade varit bra om man kunnat behålla den vanliga hållplatsen och för att inte tala om minibussen de hade tidigare. Det är ju inte helt ofarligt att vända och backa en buss där uppe liksom..
Användarens profilbild
Kjell G Bränge

Inlägg av Kjell G Bränge »

:twisted: För att ironisera en aning. Hur ofta är hissbanan mellen Liljeholmstorget och Nybohov egentligen i trafik ? :twisted:
Kjell G Bränge (KGB)
0739-19 93 33
kjell.g.brange@tele2.se
Erland

Inlägg av Erland »

Kjell G Bränge skrev::twisted: För att ironisera en aning. Hur ofta är hissbanan mellen Liljeholmstorget och Nybohov egentligen i trafik ? :twisted:
Finns inget ironiskt i den frågan. Min uppskattning (jag passerar Liljeholmen dagligen) är att hissen varit i drift netto en månad under de två senaste åren.

Ett typiskt exempel på SL oförmåga att ta tag i ett problem och lösa det från A till Ö.

Hissen är helt enkelt slut och behöver bytas ut.
Användarens profilbild
Kjell G Bränge

Inlägg av Kjell G Bränge »

Erland skrev:
Kjell G Bränge skrev::twisted: För att ironisera en aning. Hur ofta är hissbanan mellen Liljeholmstorget och Nybohov egentligen i trafik ? :twisted:
Finns inget ironiskt i den frågan. Min uppskattning (jag passerar Liljeholmen dagligen) är att hissen varit i drift netto en månad under de två senaste åren.

Ett typiskt exempel på SL oförmåga att ta tag i ett problem och lösa det från A till Ö.

Hissen är helt enkelt slut och behöver bytas ut.
Med ditt svar så spikar du min ironi.
Kjell G Bränge (KGB)
0739-19 93 33
kjell.g.brange@tele2.se
Skriv svar