Frederiksberg Sporvejsselskab var i 1899 det første selskab i København med luftledningsdrift. Til driften leverede Vulcan i Maribo 52 toetages motorvogne. Oprindeligt var vognene med åbne forperroner og 1 sal., men blev senere delvist lukkede. I 1919 blev Frederiksberg Sporvejsselskab overtaget af Københavns Sporveje og de røde vogne blev efterhånden malet gule. 5 vogne blev forsøgsvis ombygget til 1 etages, men da man ikke samtidig forlængede trucken, blev det ingen succes. På det første billede ses FS no. 22 på Peter Bangs Vej. Vognen blev udrangeret i 1928 og endte som sommerstuga. I 1984 blev vognkassen overtaget af Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, og afventer nu en restaurering til FS no. 22.
Foto: Det Kongelige Bibliotek ca. 1915
KS 374 fd. FS 37 var en af de ombyggede enetages vogne. Hvis man ser på billedet, kan man tydelig se at den korte akselafstand (1800 mm.) ikke er særlig hensigtmæssig til så lang en vogn. De ombyggede vogne blev omkring 1930 brugt på linje 20 til forsøg med nye typer strømaftagere bla. lyrebøjle og pantograf. KS 374 blev udrangeret i 1933, og også den blev sommerstuga.
Foto: Gudmar Jensen Hovedværkstedet på Enghavevej ca. 1932
I 1985 blev KS 374 genfundet som sommerstuga i Karlslunde syd for København. Vognkassen var i en fantastisk god stand, fordi den var bygget ind i stugan. Billedet viser vognkassen efter at stugan er fjernet.
KS 374 befinder sig nu på Skjoldenæsholm, og også den afventer en fuldstændig restaurering.
Foto: Torsten Vig 1985