600-bussar?!

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Joohan

Inlägg av Joohan »

Lars Ödlund skrev:
BussJohan skrev:Kanske SL har bättre underhåll? Fast det fins bra 600-vagnar även i gbg åkte emd en på linje 99 senast igår = )
SL?! SL är en trafikhuvudman på samma sätt som Västtrafik, och underhåller inga bussar.

//Lars
Och du förstår inte alls vad jag menar då?
Björne

Inlägg av Björne »

Det enda felet med 600-bussarna är att dom är smutsiga inuti, byt ut säterna och lite annat smått och gott så klår dom dom flesta bussarna :)
Lars Ödlund

Inlägg av Lars Ödlund »

BussJohan skrev:
Lars Ödlund skrev:
BussJohan skrev:Kanske SL har bättre underhåll? Fast det fins bra 600-vagnar även i gbg åkte emd en på linje 99 senast igår = )
SL?! SL är en trafikhuvudman på samma sätt som Västtrafik, och underhåller inga bussar.

//Lars
Och du förstår inte alls vad jag menar då?
Skulle det tolkas som att underhållet var bättre i Sthlm:s området? isåfall ber jag om ursäkt.

Men på frågan om det kan vara så betvivlar jag detta åt det grövsta, entreprenörerna i Sthlm (Connex, Busslink & Swebus) är vinstdrivande företag som vill maximera sin vinst, de aktuella bussarna i Göteborg drivs av GS en kommunägd entreprenör utan dessa vinstkrav.

//Lars
Lukas Johansson

Inlägg av Lukas Johansson »

Björne skrev:Det enda felet med 600-bussarna är att dom är smutsiga inuti, byt ut säterna och lite annat smått och gott så klår dom dom flesta bussarna :)
Om man samtidigt reparerar tjutet och andra oljud, så blir dom ännu bättre. Fast glädjande nog så är de flesta på väg bort!
Skriv svar