Men o'o vad man är blind i Stockholm
Harald skrev: Den svenska regeringens har ju inget intresse av ett projekt som skulle kunna skicka Stockholm ut på ett sidospår
Här arbetar jag (och andra) för att ge Birka stadens dess betydelse som staden hade före år 1809. Genom EU är detta en möjlighet.
Har här på forumet fört fram frågan om Skavsta och Landvetter, eftersom jag försöker rita ut en trolig sträckning för HH-tågen från Helsingfors. Med er hjälp fick jag tillstånd en plan för en bana över Ålandshav och Åbolands skärgård. Resultaten är planerna över banorna Helsingfors - Stockholm och Tallinn - Stockholm. Vidare i samma anda förelår jag ändring av spårbredden på den Nyländska kustbanan så att HH-tåget från Stockholm kommer in till järnvägsstationen i Helsingfors.
Nästa steg är kartsidor för HH-tåg till Köpenhamn och Göteborg. Vet ej ännu om jag även bör utöka kartorna med Oslo - Köpenhamn, ur vår synpunkt, sett här i från Esbo, är det ej av primärt intresse ännu, men vem vet

Kanke jag bör fråga mina kontakter här hemma
Som Harald tar upp blindheten i Stockholm och sidospår beror på att man i Stockholm ej ser i Österled, invånarna i gamla Birka var mycket klokare
Arma Norrtälje och dess invånare.