Nergrävd T-bana vid Söderström

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1

Re: Nergrävd T-bana vid Söderström

Inlägg av LÅ1 »

Ulrik Berggren skrev:
LÅ1 skrev:
Kantorn skrev:Förresten så kom jag att tänka på en sak: Obruten vattenspegel vid Slussen - är inte det självmotsägande? En sluss bryter ju vattenspegeln och ja, det finns en sluss vid Slussen. Varför skulle den annars fått sitt namn? (Den är ganska liten och undanskymd jämfört med trafikapparaterna runt omkring, men man kan gå dit från tex Djurgårdsfärjan utan att korsa någon gata i plan.)
Skilsmässodiket kallad! Kan vara kul någon gång att stanna upp på bron ovanför och se på båtarna och dess besättnings beteende om man flanerar förbi t.ex. sommartid, en tidig söndagskväll. (När man flanerar har man ju inte bråttom!)
Ursäkta utvikningen, men är det inte en något sydligare belägen kanal som går under detta öknamn?
Du har så rätt! Det handlar om kanalen som "dokumenterats" i ett par spelfilmer! Och innan året är slut har 3:an premiär!

Däremot har jag hört det om Slussenkanalen för inte så länge sedan och reflekterade inte över det då! Fans väll kvar i mitt medvetande. :oops:
Får vid tillfälle påpeka det för den som sa det om fel kanal! :cheesygrin:
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Skriv svar