TKO skrev:Ja jag har läst detta i detta Forum säkert 100 gånger
Varför kommer du då upprepade gånger med såna här paniksvar då (tjuris):
TKO skrev:Bäste Johan!
Tyvärr får jag en känsla av att du lider av patologisk tunnelbanefobi!
På 40-talet hade du förmodligen ansett att Ängby-, Örby- och Enskedebanorna skulle behållas som spårväg, på 50-talet att Brännkyrkalinjerna inte skulle ombyggas till tunnebana!
-Måste jag skriva dig på näsan en gång till därför att du är för lat för att fråga mig vad jag egentligen tycker?
TKO skrev:tänk att all visdom i lokaltrafikfrågor samlats på några få händer som med jämna mellanrum talar om att dom har rätt och ALLA (ja verkligen ALLA) andra har fel!
Sluta med dom där påhoppen innan jag blir förbannad på riktigt: Var har jag sagt att alla måste tycka som jag bara för att jag råkar ha en bestämd åsikt i en fråga?
Det här är ytterligare ett "paniksvar" på mindre än ett dygn i brist på argument!
TKO skrev:Jag blir lika imponerad varej gång...
Varsågod, det är tydligt att man behöver upprepa sig då det uppenbarligen inte gått in!
TKO skrev:Men eftersom det nu inte är de förhatliga sossarna som styr vare sej i Stockholms kommun, Stockholms läns landsting eller i riksdagen så förstår jag inte varför ni är så bittra - nu ska väl allt bli bra?
Precis som upprepningen om antalet spårvägslinjer Cityspår förespråkar (och mycket annat) så behövs här en upprepning till:
Jag är inte bitter, däremot är jag förvånad, förbluffad, besviken men främst orolig för miljöhotet och parallelt har Cityspår en realistisk "vision" som i sitt förslag till utformning egentligen är mer Europastandard än specifikt "Johan Eriksson". Det som är så upprörande för somliga är att
jag råkar applicera en fullt gångbar teknik från ett EU-land till vårt EU-Stockholm och visat på möjligheterna.
Ett "spårvägshat" som absolut funnits i andra partier men inte så envist länge och tjurskalligt som hos (s) och som har sina rötter redan från 20- 30-tal men som beslöts 1957 (nedläggning) och vars trafikideologi på snart 51 år inte förändrats en millimeter -ökat trafikkaos och nya miljöhot m m till trots- ändras inte över en natt bara för att (delar av?) Alliansen nu vill förlänga
en innerstadslinje 981 meter och fullfölja redan projekterade -men av (s) försegade- Tvärbaneförlängningar!
Det är en idealisk början till ett omtänkande och jag är övertygad om att Wennerholm har ett helvete för närvarande i sitt propagerande för mobiltelefoner, förlåt jag menade en annan lika självklar teknisk utveckling: modern spårväg. Men precis som man kunde ana så skulle de reaktionäraste järnvägs- och spårvägsnedläggarna men även dito bilförespråkarna så fort några ynka hundratals meter ny innerstadsspårväg kom på tal genast börja att visa sitt mest puritanistiska tryne och i brist på hållbara argument börjat göra om hela affären till partipolitik, patetiskt tjäbbel men främst väldigt oansvarigt för framtiden!
På plussidan står alltså ett uttalat omtänkende från Alliansen att åtminstone försöka -till skillnad från (s)-tjänstemännens trötta oförmåga att ens klara sina arbetsuppgifter inom Stadens Tekniska Nämndhus, SL mfl- och komma nånvart. Kan Alliansen bara "bryta isen" med Centralenförlängningen är det troligt att kort därefter snart börjar talas om fler linjer -t o m hos (s)-are!- och det är inte det lättaste kan jag berätta av erfarenhet så det är en (nerv)stark inledning!
På minussidan står som sagt att det för innerstadens del inte blir så mycket inom de nu redovisade "Cedershiöldplanerna" utan 4an står lägre prioriterad bland en massa andra lika viktiga k-trafiksprojekt först inom perioden "2020-2024". Klart minus är även att samma allians vill ta merparten av trängselpengarna till Kungshattsleden och i detta och andra större vägprojekt är förvånsvärt reaktionära de med på samma sätt som (s). Här har under många år rått en samsyn och det är väl det som utmärker en del av mina inlägg här mest,: Det kan nog bli "bra" tids nog och jag tror även (s) "tvingas" till ett omtänkande om de ska vara miljömässigt trovärdiga men det är bara det att vi
inte har någon tid att spela med!