TonyM skrev:B Thomas skrev:På Banverkets järnvägsnät?
Det har jag svårt att tro på!
Tro har med religion att göra, kan utövas var helst man behagar.
Transportstyrelsens uppgift är mer formell än något annat. Jag har svårt att tänka mig att de skulle kunna ha några tillräckligt starka invändningar för att kunna påverka i slutändan.
//Tony
Om man råkar skriva "tro" eller "tänka mig" är väl ändå sak samma, det behöver man verkligen inte blåsa upp på det där sättet.
Vad känner du till om Transportsyrelsens inställning till namnsättning av driftplatser inom en och samma infrastrukturförvaltare?
Och detta är ett debattforum, ingen vetenskaplig utredningsplats. Jag har framfört en åsikt och du en annan.
kildor skrev:Det blir en smula löjligt när du (och jag) ska uttala oss om vilka namn som TS eventuellt skulle godkänna. Men med namn som Backe, Stolpen och Gula huset på BV:s nät så behöver vi nog inte tvivla på att även T-Centralen skulle godkännas.
Varför är det löjligt att ha en åsikt. Är det inte det ett debattforum är till för - åsikter. Har du ett problem med att man framför en åsikt? Ingen har tvingat dig att dela åsikten, men väl bett dig att hålla dig till saken - namngivning av en blivande driftplats på Banverkets järnvägsnät (Citybanan). Att du och andra inte sätter någon tilltro till min bedömning, det kan jag leva med
Om ni nu vill tro på att namn som Centralen eller Centralstationen skulle kunna komma att godkännas av Transportstyrelsen, visst, fortsätt drömma, ni kommer aldrig att bli bönhörda

Den sista meningen var en åsikt, inget annat, precis som det ni skriver är - åsikt, inget annat