https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stock ... delstationEtt brandlarm ställde in tågen vid pendeltågsstationen Stockholm Odenplan. Enligt SL blev det rökutveckling efter att en brand startat i en rulltrappa. Ingen ska ha kommit till skada.
Stockholm city o Odenplan avstängda
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Stockholm city o Odenplan avstängda
Nu har det dessutom brunnit i en av Odenplans rulltrppor. OSIS levererar igen...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Osis, är inte det nån gammal egyptisk oturshalvgud 

Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Nu lyckades vi väl aldrig reda ut hur kontraktsförhållandena exakt såg ut, men med min begränsade erfarenhet av byggentreprenader verkar det märkligt att SL (fast det är väl i så fall snarare TF?) skall kräva Otis på skadestånd. Det är väl Trafikverket som har ett kontraktsförhållande med Otis?
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Men är det inte SL/TF som har underhållsansvaret för stationerna? Och då har serviceavtal med Otis?TKO skrev:Nu lyckades vi väl aldrig reda ut hur kontraktsförhållandena exakt såg ut, men med min begränsade erfarenhet av byggentreprenader verkar det märkligt att SL (fast det är väl i så fall snarare TF?) skall kräva Otis på skadestånd. Det är väl Trafikverket som har ett kontraktsförhållande med Otis?
/TKO
Fast oavsett vilket, så är det ju Trafikverket som köpt en undermålig produkt. Eller inte sett till att det Otis levererat en fullt användbar produkt.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Jag tror inte SL/TF har serviceavtal med Otis, utan med någon oberoende firma. Men i det här fallet är det förmodligen ett "garantiåtagande", och då ska Otis först få chansen att rätta till det - för att uttrycka det lite förenklat.LÅ1 skrev:Men är det inte SL/TF som har underhållsansvaret för stationerna? Och då har serviceavtal med Otis?TKO skrev:Nu lyckades vi väl aldrig reda ut hur kontraktsförhållandena exakt såg ut, men med min begränsade erfarenhet av byggentreprenader verkar det märkligt att SL (fast det är väl i så fall snarare TF?) skall kräva Otis på skadestånd. Det är väl Trafikverket som har ett kontraktsförhållande med Otis?
/TKO
Fast oavsett vilket, så är det ju Trafikverket som köpt en undermålig produkt. Eller inte sett till att det Otis levererat en fullt användbar produkt.
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!