Oj! Kul. Det var ju precis där mellan Östhammar och Öregrund som vi åkte fram och tillbaka när vi på Samhällsplanerarlinjen var där på studiebesök i mars i år. Tyckte väl jag kände igen mig. Vi arbetade i Östhammar men bodde på vandrarhem i Öregrund.
Gick du av på varenda station och väntade på nästa buss? Måste ju ha tagit en evighet i sådana fall?
Eller hoppade du av på varje station och tog en bild och sen på samma buss igen? Ingen som tyckte det var lite jobbigt att stanna vid varenda hållplats bara för att du skulle fotografera i sådana fall?
Sture! skrev:Oj! Kul. Det var ju precis där mellan Östhammar och Öregrund som vi åkte fram och tillbaka när vi på Samhällsplanerarlinjen var där på studiebesök i mars i år. Tyckte väl jag kände igen mig. Vi arbetade i Östhammar men bodde på vandrarhem i Öregrund.
Gick du av på varenda station och väntade på nästa buss? Måste ju ha tagit en evighet i sådana fall?
Eller hoppade du av på varje station och tog en bild och sen på samma buss igen? Ingen som tyckte det var lite jobbigt att stanna vid varenda hållplats bara för att du skulle fotografera i sådana fall?
Nej riktigt så jobbigt för alla andra var det inte.
Jag promenerade mellan två olika städer i flera omgångar, jag åkte bara buss till hållplatsen där jag slutade förra gången för att sen fortsätta promenaden därifrån.
Tack!
Jag vet inte riktigt, jag funderar på linje 531 från Upplands Väsby till Bergby, Bergby trafikeras bara en gång per dygn, det är inte så många hållplatser och restiden med buss är bara 1 timme men det är en ganska fin sträcka.
Tack!
Jag vet inte riktigt, jag funderar på linje 531 från Upplands Väsby till Bergby, Bergby trafikeras bara en gång per dygn, det är inte så många hållplatser och restiden med buss är bara 1 timme men det är en ganska fin sträcka.
Imponerande projekt, verkligen! Om du funderar på andra linjer att dokumentera så kan jag rekommendera linje 727 och 783 på Södertörn, trevliga omgivningar och relativt långa linjermed många hållplatser
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Ulrik Berggren skrev:Imponerande projekt, verkligen! Om du funderar på andra linjer att dokumentera så kan jag rekommendera linje 727 och 783 på Södertörn, trevliga omgivningar och relativt långa linjermed många hållplatser
Knappast
Varför inte linje 53? En av de få kvarvarande "ur-linjerna" i innerstaden, dessutom kan man gå från hållplats till hållplats så det blir lätt som en plätt! Ganska lång är den också!