Lågt stående sol såhär års

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Peter S
Kontakt:

Lågt stående sol såhär års

Inlägg av Peter S »

Jobbigt för både förare och fotografer. :)

Bild
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

:lol: :lol: Finns ju solbrillor, fungerar för mig :lol: :lol:
Användarens profilbild
Patrick

Inlägg av Patrick »

Finns även rullgardin i förarhytten för att skärma av solen :wink:

Undrar varför inte den är neddragen till rätt nivå på tåget på bilden :roll:
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Ja det kan man ju undra :roll: Själv kör jag t o m med solgardinen nerdragen till rätt höjd även kl 03:40, blir mindre blänk inifrån vagnen......
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Slagpåse skrev:Ja det kan man ju undra :roll: Själv kör jag t o m med solgardinen nerdragen till rätt höjd även kl 03:40, blir mindre blänk inifrån vagnen......
Och om nu det inte hjälper så har vi ju en partiell solförmörkelse... vilken dag det nu var...

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Peter S
Kontakt:

Inlägg av Peter S »

Det kanske är en sådan rullgardin som inte vill stanna i nerdraget läge? Händer ibland.
............

Inlägg av ............ »

Peter S skrev:Det kanske är en sådan rullgardin som inte vill stanna i nerdraget läge? Händer ibland.
Eller så kom han ut från mörka tunneln och var i andra tankar än att dra ner rullgardinen vid station. Man måste nämligen ställa sig upp och sträcka sig för att få ner gardinen och då gör man det helst när tåget står still.
+ förare tub1 +

Inlägg av + förare tub1 + »

............ skrev:Eller så kom han ut från mörka tunneln och var i andra tankar än att dra ner rullgardinen vid station. Man måste nämligen ställa sig upp och sträcka sig för att få ner gardinen och då gör man det helst när tåget står still.
Det borde han gjort vid Gamla Stan. Man måste ha lite framförhållning! :D
Användarens profilbild
Patrick

Inlägg av Patrick »

Själv har jag alltid rullgardinen neddragen, både i och utanför tunnlarna - gillar inte "fiskskåls" känslan som man har med den stora rutan!

Nästan alla rullgardiner kan dras ner, dock måste man men flera trycka ner spärren med snöret manuellt, dvs räcker inte att bara dra ner rullgardinen, går inte i "lås"-läge utan att trycka till med handen (OBS interninformation!)
Skriv svar