Då va cirkusen igång igen...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

Björn J. skrev:men en grafisk teckning på de krockade vagnarna med rök bolmandes och allting...
Jösses.. troligen tror gulapressen att spårvagnen drevs med ånga oxå.. Kontaktlinan är bara till för att avskräcka folk från att klättra på taket.. jättefarligt! blablablabla (osv mer kvalificerat skitsnack)
Hur såg M31:orna ut föresten? som en spårvagn eller som ngt annat? (jag kolla inte ens i eländet)
Björn J. skrev: Snyftreporage om hur passagerarna slogs blodiga inne i vagnarna, ungefär som om det hade i Bierut eller annan krigskådeplats.
Blodet forsade ut i floder antar jag..
Eller som det stog i GP.. citat från en passagerare "vi va totalt oförberedda på smällen". Jasså?? Verkligen, hur kunde ni missa det?

Ja.. ibland undrar om vi måste anpassa oss till att en hög reportrar skriver helt vanställda reportage, en del utan vett, emot vissa saker?
Eller är det vi som är konstiga?? :(
tomsa
Kontakt:

Inlägg av tomsa »

Q skrev: Hur såg M31:orna ut föresten? som en spårvagn eller som ngt annat? (jag kolla inte ens i eländet)
Kommer fotografier snart som visar vagnarna uppställda i vagnhallen... exteriört och förarplats... återkommer med url, så fort jag fått ordning på datorn så jag kan skicka upp dem...
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

Jo.. det va nog jag som utryckte mig lite konstigt.. jag mena i gullöpsedelstidningen.. hur de hadde ritat vagnen där..

Bilder på vagnarna vet i fan om jag vill se.. jag har sett några, och det va inte så muntert..

//Q
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Mr Q: du blir nog besviken när du ser bilderna.
Jag har sett ett par suddiga kvällsbilder... Vagnarna är ju visserligen ordentligt skadade men fullt igenkännbara, och inte värre däran än att sedvanliga av GS vanligen anlitade plåtslagare kan räta ut och byta diverse paneler.
Hur det ligger till med ramverk och så vet jag inte, kan ju tänkas att detta blivit skadat också. Även glasmästeriet får en del att göra.

Några förvridna till oienkännlighet förvandlade vrak är det alltså inte frågan om. Det är fronterna samt föraplatserna som är skadade.
Kanske den av vagnarna som inte hade den nya förarplatsen får en sådan i samband med reparationen.

Du Q, förresten, jag behöver ett nytt armbandsur, gärna med inbyggd vinkelkap, elektromagnet, GPS, minimissiler med curare samt med detornator. Det är bra om den kan visa någorlunda rätt tid också...

Om jag sedan kan få nya scudmissiler inbyggda i kofångaren på min bil så är lyckan gjord.... :roll:

Bj.
Vadå jag dyster?
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

Jo.. då har vi nog sett samma bilder.. tyckte inte att det så g så roligt ut.. om man sen tänkte på fordonssittuationen så blir man bara ledsen.. :( (om man inte gillar att plåta enkelvagnar, för sånna ser jag lite då och då nu)

Någon mulma om att vagnarna skulle till MGB (eller vad de nu heter) i Tyskland. Någon som har hört mer? Jag har inte koll på M21/31´s ramverk .. Men jag kan tänka mig att det har fått en bra kyss i krocken, så det är nog lite arbete med vagnarna. Fast, man kanske tar bort de första 2 metrarna helt och bygger nytt.

hmm.. jag har föresten bara sett bilder på den vagn som var 7:a. Den som var 3:a var tydligen bortbogserad tidigare.

Björn J. skrev: Du Q, förresten, jag behöver ett nytt armbandsur, gärna med inbyggd vinkelkap, elektromagnet, GPS, minimissiler med curare samt med detornator. Det är bra om den kan visa någorlunda rätt tid också...

Om jag sedan kan få nya scudmissiler inbyggda i kofångaren på min bil så är lyckan gjord.... :roll:

Bj.
Beträffande klockan så kan vi fixa en sådan, men jag förstår inte vad du vill ha detonatorn till? specificera vad som skall detoneras...

Scuden är för stor.. (om du inte har en lastbil) tyvärr... :wink:
//Q
Martin Bernandersson

Inlägg av Martin Bernandersson »

Q skrev:
//Q
Han kör ju spårvagn, Mustang! :wink:
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Q, innan vi letar klockor oredntligt (spårar ur)... så räcker det med en Perching II... Detornatorn... tja...

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Martin Bernandersson skrev:
Q skrev:
//Q
Han kör ju spårvagn, Mustang! :wink:
Vore jag Björn hade jag för det mer ändamålsenliga tågsättet

L VI + XXVII, vissa modifikationer för infästning m.m. på XXVII behöes kanske...

/T
Med reservation för tyckfel.
tomsa
Kontakt:

Inlägg av tomsa »

Q skrev:Någon mulma om att vagnarna skulle till MGB (eller vad de nu heter) i Tyskland. Någon som har hört mer?
Tja, det var jag som mumlade... :roll: Men nu har det tydligen bestämts från Affärsområde Stadstrafik, iallafall enligt ett publikt pm från Säkerhetsavdelningen på spårvägen, att vagnarna skall repareras hos MGB. En av vagnarna skall enligt en annan uppgift behöva rejäl riktning av ramverket i A-delen, varpå golvet måste brytas upp... liiiite jobb och lär ta tid!
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Skriv svar