Reimersholme71 skrev:Lite ironiskt: Norrköping, som ju redan har spårväg, är drabbat av trafikinfarkt morgon, middag och eftermiddag. Det beror väl mest på att spårvägen inte har byggts ut till de ytterområden, byggda efter 1940-talet, som skulle behöva den. Detta trots att det finns både breda, överdimensionerade trafikleder och spårreservat att bygga spåren på. Trist, tycker jag, att potentialen inte tas tillvara.Kantorn skrev:Jag upplever inte Uppsala som en trafikinfarktdrabbad stad, så här skulle trådbuss passa utmärkt. (Men ännu heller spårväg - även om detta är mycket dyrare...)
SthGbgMmö samt ev Linköping bör dock satsa på spårväg. Och i VTI:s Lätta spår står det om spårvägsplanering i Linköping. Trevligt. Off Topic, kanske, men trevligt.
M
Norrköping har trafikinfarkter samtidigt som trafiklederna är överdimensionerade? Låter som en motsägelse... eller kanske du menar att infarkterna inte förekommer just där lederna är överdimensionerade.