
Skruttigt skit...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Skruttigt skit...
Nån som har koll på när GS börjar fasa ut Den Oudsten-bussarna i 300-serien? 

Det är inte bara tur. Den som bara gnäller riskerar att ignoreras. Man måste framföra sina påpekanden på ett sunt sätt, annars tas man helt enkelt inte på allvar.Björne skrev:Dom lär rulla några år till. Men som jag skrev i en annan tråd, har du klagomål på bussarna så skriv upp inv-nummret och maila Västtrafik. Det hjälper om du har tur...
//Tony
Med reservation för tyckfel.
Våra kära den Oudstenbussar kommer med största sannolikhet att finnas kvar i ca:5 år till. De är tillverkade 1999-2000 och lär inte tas ur trafik förrän de faller för västtrafiks åldersgräns på tio år. Så om inget oväntat händer får vi förhoppningsvis ha kvar dem till 2010 ungefär.
Länge leve Den Oudsten!
- Ulrik Berggren
- Inlägg: 2939
- Blev medlem: tisdag 03 september 2002 12:05
- Ort: Byn längs linjen vid havet
- Kontakt:
Tänk om man därefter kanske kan få se någon av dem i SL-trafikendaca skrev:Våra kära den Oudstenbussar kommer med största sannolikhet att finnas kvar i ca:5 år till. De är tillverkade 1999-2000 och lär inte tas ur trafik förrän de faller för västtrafiks åldersgräns på tio år. Så om inget oväntat händer får vi förhoppningsvis ha kvar dem till 2010 ungefär.


SL har ju som bekant en maxålder på 12 år för sina bussar
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
-
- Inlägg: 1553
- Blev medlem: onsdag 11 maj 2005 19:08
- Ort: Lappkärrsberget, Universitetet, Tub 2
- Kontakt:
Jag trodde att det var 16 år...SL har ju som bekant en maxålder på 12 år för sina bussar
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska 
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/

Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm
Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Skulle bli mycket förvånad om någon av dom bussarna hammnar i Stockholm. Anledningen till att dom gammla häckarna hamnade i Stockholm var ju att Swebus kör där..Ulrik Berggren skrev:Tänk om man därefter kanske kan få se någon av dem i SL-trafikendaca skrev:Våra kära den Oudstenbussar kommer med största sannolikhet att finnas kvar i ca:5 år till. De är tillverkade 1999-2000 och lär inte tas ur trafik förrän de faller för västtrafiks åldersgräns på tio år. Så om inget oväntat händer får vi förhoppningsvis ha kvar dem till 2010 ungefär.Ska bli intressant att se
![]()
SL har ju som bekant en maxålder på 12 år för sina bussar
16 år är det som gäller, möjligtvis 12 år som max snitt i en depå.Ulrik Berggren skrev:Tänk om man därefter kanske kan få se någon av dem i SL-trafikendaca skrev:Våra kära den Oudstenbussar kommer med största sannolikhet att finnas kvar i ca:5 år till. De är tillverkade 1999-2000 och lär inte tas ur trafik förrän de faller för västtrafiks åldersgräns på tio år. Så om inget oväntat händer får vi förhoppningsvis ha kvar dem till 2010 ungefär.Ska bli intressant att se
![]()
SL har ju som bekant en maxålder på 12 år för sina bussar
-
- Inlägg: 1229
- Blev medlem: onsdag 10 december 2003 9:33
Om SL har en maxålder på 12 år för sina bussar, vill jag inte se dem i Örebro. Vet inte hur lång tid bussarna får gå här. Men de sista Cr112:orna från åren 1979-80 togs ur trafik våren 2000. Det var först under 2003-2004 som samtliga stadsbusslinjer fick låggolvsbussar.Ulrik Berggren skrev:Tänk om man därefter kanske kan få se någon av dem i SL-trafikendaca skrev:Våra kära den Oudstenbussar kommer med största sannolikhet att finnas kvar i ca:5 år till. De är tillverkade 1999-2000 och lär inte tas ur trafik förrän de faller för västtrafiks åldersgräns på tio år. Så om inget oväntat händer får vi förhoppningsvis ha kvar dem till 2010 ungefär.Ska bli intressant att se
![]()
SL har ju som bekant en maxålder på 12 år för sina bussar
P.S. Har västtrafik någon åldersgräns på spårvagnar


Mikael
Jag vill inte hålla med dig, det räcker väl med alla andra skit bussar vi har fått hit från andra delar av landet! Nej, tur att man slipper åka med dom, snart rullar det fler gamla övertagna bussar här än nya fräscha!Ulrik Berggren skrev:Tänk om man därefter kanske kan få se någon av dem i SL-trafikendaca skrev:Våra kära den Oudstenbussar kommer med största sannolikhet att finnas kvar i ca:5 år till. De är tillverkade 1999-2000 och lär inte tas ur trafik förrän de faller för västtrafiks åldersgräns på tio år. Så om inget oväntat händer får vi förhoppningsvis ha kvar dem till 2010 ungefär.Ska bli intressant att se
![]()

Har för mig att jag har lagt in länken tidigare, men kommer inte ihåg var. Grejen är ju att Göteborg inte var den enda platsen i världen där det rullade Ostar. Visserligen gick ju Den Oudsten Bussen i KK, men kvarvarande fordon i trafik är ju fortfarande i behov av service. Såvitt jag förstått så är det då företaget Techno Service Nederland som tog över Den Oudstens reservdelshantering efter konkursen. Det borde då även relativt lätt återfinnas reservdelar till försäljning bara kunderna är villiga att betala för sig, men det kanske är där skon klämmer för GS.Saturnus skrev:Den Oudsten Bussen som företaget hette, gick i konkurs för ett par år sedan. Antagligen så blir problemet stort att då få fram reservdelar till de fordon som rullar i Göteborg. Men, helt klart är att underhållet med B93:orna och B96:orna är under all kritik...

Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
For I am a bear of very little brain, and long words bother me