Tror att Bova försvinner från linje 201 (Röd Express) den 12 juni. Sedan tar Orusttrafiken över på både linje 201 och 206 (Orange Express). Bussarna tror jag blir nya Volvo 9700.
Så efter 12 juni har:
Orusttrafiken tre expressbusslinjer: linje 201, 205 och 206
GS en expressbusslinje: linje 203
Connex har också en expressbusslinje: linje 204.
Västtrafik har också linjenummer på linjerna de nummrerna är:
201=Röd Express
(202=Flygbuss Landvetter)
203=Blå Express
204=Lila Express
205=Grön Express
206=Orange Express
Jesper 10 år skrev:Tror att Bova försvinner från linje 201 (Röd Express) den 12 juni. Sedan tar Orusttrafiken över på både linje 201 och 206 (Orange Express). Bussarna tror jag blir nya Volvo 9700.
Så efter 12 juni har:
Orusttrafiken tre expressbusslinjer: linje 201, 205 och 206
GS en expressbusslinje: linje 203
Connex har också en expressbusslinje: linje 204.
Västtrafik har också linjenummer på linjerna de nummrerna är:
201=Röd Express
(202=Flygbuss Landvetter)
203=Blå Express
204=Lila Express
205=Grön Express
206=Orange Express
Bova kommer att försvinna, men var det inte Buss i Väst som hade vunnit trafiken på Orange eller är jag ute och cycklar helt?
Är dessutom rätt säker på att åtminstonde röd ska trafikeras med 8500-vagnar och inte 9700. på Orange är det kanske mer troligt med 9700-vagnar.
Björne skrev:
Bova kommer att försvinna, men var det inte Buss i Väst som hade vunnit trafiken på Orange eller är jag ute och cycklar helt?
Är dessutom rätt säker på att åtminstonde röd ska trafikeras med 8500-vagnar och inte 9700. på Orange är det kanske mer troligt med 9700-vagnar.
Här cyklas det vilt.
GS tappar Alingsås till Buss i Väst (Vårgårdabuss), Lerum till Buss i Väst (Larssons busstrafik, GM minibuss) och Röd Express till Orusttrafiken.
Buss i Väst tappar Orange Express och Stenungsundslinjerna till Orusttrafiken.
Röd, Orange och Orustexpressen får 9700S. Till regiontrafiken på Orust och i Stenungsund kommer 6 8700LE (dock inte till trafikstart). Under juni kommer sannolikt också de nu rejält försenade 8700LE till Grön Express att börja ticka in. De ersätter de första 17 Gröna som Volvo köper tillbaka.
OTT:s tre Lilaomlopp kommer troligen att köras med Orustexpressens gamla Neoplaner.
* Den Oudsten (tyvärr kursade dem ju - synd med så fina bussar !)
* Volvo med Carrus kaross, 8700 etc
Volvobussar med kaross från Säffle är enligt min uppfattning att betrakta som dyrköpt skräp. Slarvigt ihop skruvat, skrammel från lös inredning (i månadsgamla fordon), dåligt ventilerade med olidlig värme i bakre delen, gnisslande dörrar på nya fordon... Fy, det är skamligt att Volvo vill ha sitt namn med i bilden - dem äger ju Säffle karosseri.
Försvinner gör dom ej. Dom ska ut på Regionen, tex Mölndal och Älvängen. Men från röd express försvinner dom i sommar någon gång.
Vad är detta??! Ska de skicka ut de bussarna till mölndal? Hmmm, ännu en last med junk till mölndal, räcker det inte med alla dessa för-----de 600- volvos, eller de gamla risiga danskarna, eller den gamla 96:an? jaja, har faktiskt aldrig åkt i dessa BOVA-bussar, men jag tycker personligen att de ser riktigt risiga och elendiga ut. Kanske de ser bättre ut om de skickas ut i trafik från rävekärr, de måste ju lackas om i så fall...
Försvinner gör dom ej. Dom ska ut på Regionen, tex Mölndal och Älvängen. Men från röd express försvinner dom i sommar någon gång.
Vad är detta??! Ska de skicka ut de bussarna till mölndal? Hmmm, ännu en last med junk till mölndal, räcker det inte med alla dessa för-----de 600- volvos, eller de gamla risiga danskarna, eller den gamla 96:an? jaja, har faktiskt aldrig åkt i dessa BOVA-bussar, men jag tycker personligen att de ser riktigt risiga och elendiga ut. Kanske de ser bättre ut om de skickas ut i trafik från rävekärr, de måste ju lackas om i så fall...
Dom ska till regionen och det borde väll innebära att någon individ flyttas till Möldal, sedan så kommer nog någon till Älvängen och så stannar nog några på Kville.