Tunnelbanan:

Elevador da Glória:

Elevador Santa Justa:

Diverse spårvagnar:

Påfåglar:

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
kl-ttr-t var faktiskt mycket mindre när jag var där för 2 år sen också, det kanske kom med fotbolls-EM?Bussmicke skrev:Trevligt att få se detta, avr 12 år sedan jag var där..
Noterar att Kl****r har hittat dit på vagnarna, det såg man inte 1993 tack och lov. Hiribelt att sätta Coca Colareklam över hela vagnen, speciellt över fronten. HUa mig
VAR nånstans har man sån trängsel att man behöver en parkeringsautomat men ändå så långt till elektricitet att solceller lönar sig?!?Likströmifötterna skrev:kl-ttr-t var faktiskt mycket mindre när jag var där för 2 år sen också, det kanske kom med fotbolls-EM?Bussmicke skrev:Trevligt att få se detta, avr 12 år sedan jag var där..
Noterar att Kl****r har hittat dit på vagnarna, det såg man inte 1993 tack och lov. Hiribelt att sätta Coca Colareklam över hela vagnen, speciellt över fronten. HUa mig![]()
Rekamen förfular verkligen stadsbilden.
Något som jag inte sett någon annanstans som jag tycker är rätt häftigt är dessa:
Solcellsdriven parkeringsautomat!
Dom satt faktiskt över hela innerstan, så det är nog ganska bestämt att det ska vara så verkar det som. Jag tror en stor orsak är Lissabons gamla ledningar och kullerstensgator, vilket gör att det inte är helt enkelt att dra nya kors och tvärs. Dessa kom säkert upp förra året inför fotbollen då man säkert väntade stora mängder besökare.mats skrev:VAR nånstans har man sån trängsel att man behöver en parkeringsautomat men ändå så långt till elektricitet att solceller lönar sig?!?Likströmifötterna skrev:kl-ttr-t var faktiskt mycket mindre när jag var där för 2 år sen också, det kanske kom med fotbolls-EM?Bussmicke skrev:Trevligt att få se detta, avr 12 år sedan jag var där..
Noterar att Kl****r har hittat dit på vagnarna, det såg man inte 1993 tack och lov. Hiribelt att sätta Coca Colareklam över hela vagnen, speciellt över fronten. HUa mig![]()
Rekamen förfular verkligen stadsbilden.
Något som jag inte sett någon annanstans som jag tycker är rätt häftigt är dessa:
Solcellsdriven parkeringsautomat!![]()
det där måste ju vara nån slags försöksprojekt, eller?