Lissabon

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Likströmifötterna

Lissabon

Inlägg av Likströmifötterna »

Lite semesterbilder:

Tunnelbanan:
Bild
Bild
Bild

Elevador da Glória:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Elevador Santa Justa:
Bild
Bild

Diverse spårvagnar:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Påfåglar:
Bild
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Trevligt att få se detta, avr 12 år sedan jag var där..
Noterar att Kl****r har hittat dit på vagnarna, det såg man inte 1993 tack och lov. Hiribelt att sätta Coca Colareklam över hela vagnen, speciellt över fronten. HUa mig
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Likströmifötterna

Bussmicke skrev:Trevligt att få se detta, avr 12 år sedan jag var där..
Noterar att Kl****r har hittat dit på vagnarna, det såg man inte 1993 tack och lov. Hiribelt att sätta Coca Colareklam över hela vagnen, speciellt över fronten. HUa mig
kl-ttr-t var faktiskt mycket mindre när jag var där för 2 år sen också, det kanske kom med fotbolls-EM? :?

Rekamen förfular verkligen stadsbilden.

Något som jag inte sett någon annanstans som jag tycker är rätt häftigt är dessa:
Bild
Solcellsdriven parkeringsautomat!
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Likströmifötterna skrev:
kl-ttr-t var faktiskt mycket mindre när jag var där för 2 år sen också, det kanske kom med fotbolls-EM? :?

Något som jag inte sett någon annanstans som jag tycker är rätt häftigt är dessa:
Bild
VAR nånstans har man sån trängsel att man behöver en parkeringsautomat men ändå så långt till elektricitet att solceller lönar sig?!? :wink: :wink: det där måste ju vara nån slags försöksprojekt, eller?
Likströmifötterna

mats skrev:
Likströmifötterna skrev:

VAR nånstans har man sån trängsel att man behöver en parkeringsautomat men ändå så långt till elektricitet att solceller lönar sig?!? :wink: :wink: det där måste ju vara nån slags försöksprojekt, eller?
Dom satt faktiskt över hela innerstan, så det är nog ganska bestämt att det ska vara så verkar det som. Jag tror en stor orsak är Lissabons gamla ledningar och kullerstensgator, vilket gör att det inte är helt enkelt att dra nya kors och tvärs. Dessa kom säkert upp förra året inför fotbollen då man säkert väntade stora mängder besökare.
Skriv svar