Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Jag har egentligen ingen riktig koll, men det "högra spåret" (med 2-skenssignalen) används inte i trafik (om jag inte minns fel har det ingen plattform)... det används väl mest till att vända "förarutbildningsvagnar" tror jag...Bobjörk skrev:En liten signalfråga:
På bild 2 ser man två signaler.
den ena är en fyrskenare och den andra en 2-skens.
Mina frågor är:
1. Borde inte tvåskenaren vara åmoinstone tre sken?
För utfarten där borde väl vara restriktiv om den går genom två växlar i kurvläge
2. Varför en fyrskenare? Vad skall det nedre skenet visa? blinkande vitt?
Eftersom man kör 30 min varv på slutet ????Isak skrev:På helgerna är det för det mesta enbart A32:or som rullar på 12:an. Vardagar kan det variera lite varierande beroende på hallens utsättning, dock går alltid den tur som gå fram till halv tvåtiden på natten med en A32:a efterssom man kör 30 min varv på slutet...
Nockebybanan är till största delen icke signalreglerad, signalerna på bilden anger endast växelläge och hinderfrihet i växelpartiet.En liten signalfråga:
På bild 2 ser man två signaler.
den ena är en fyrskenare och den andra en 2-skens.
Mina frågor är:
1. Borde inte tvåskenaren vara åmoinstone tre sken?
För utfarten där borde väl vara restriktiv om den går genom två växlar i kurvläge
2. Varför en fyrskenare? Vad skall det nedre skenet visa? blinkande vitt?
När man har en A32 på 12:an så måste man inte öppna dörrarna vid varje hållplats efterssom man ser hyffsat genom hela vagnen samt att stopp-knappar finns. Förr gick det en A30 enkelvagn på nätterna som tolv tur 10, när tidtabellen gordes om så försvann den turen men det blev ett krav på en A32 för att slippa alla onödiga dörröppingar och därmed kunna hålla tidtabellen.august skrev:Har A32an bättre acc och klarar tidtabellen bättre eller hur förhåller det hela sig??