Fotomotage Karlaplan

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Terminus

Fotomotage Karlaplan

Inlägg av Terminus »

Kul att man hittat ett forum för ett litet "hemligt" intresse man har.

Mitt första inlägg blir att fråga om någon vet nått mer om fotomontaget som sitter på väggen på station Karlaplan i riktning mot Ropsten?

Det enda som står i SLs broschyr om konst i tunnelbanan är:
"Den dagen och den sorgen" ett 96 meter långt fotomontage om händelser i Sverige under 1900-talet. Larseric Vänerlöf 1983.

Kan stå och kolla på det hur länge som helst. Nån som har några teorier om det? Vad betyder bilden över Stockholm där det ser ut som domedagen har kommit? Vad betyder de sista bilderna där det ser ut som gravstenar och konstiga nyggnader i en park av nått slag?
Lidingöbo

Inlägg av Lidingöbo »

Jag har också tänkt lite på det där montaget, det ser ju väldigt spännande ut, annars tycker jag att det ofta är rätt tråkiga och intetsägande konst i T-banan...Men det är ett annat ämne. Jag kom attt tänka på att det ser lite ut som 9/11 fast i Sthlm..."brr"
Skriv svar