Dagens resa hem från jobbet

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bruse

Dagens resa hem från jobbet

Inlägg av bruse »

Istället för tunnelbana 15 min, eller cykla 25 min/8,5 km, tog jag idag en lätt genväg förbi fröken Victoria.

Bild
Blå linje gäller här.
Senast redigerad av bruse den onsdag 02 februari 2005 8:32, redigerad totalt 1 gånger.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Kul! :-) Hur lång tid tog det?

Mvh Tim
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

TimK skrev:Kul! :-) Hur lång tid tog det?

Mvh Tim
Enligt cykeldatorn 2:21:59 (den räknar bara när det rullar)
Enligt pulsklockan: 2:44:36
Enligt gps: 2:25 (färd) + 0:21:36 (stilla) = 02:47
Enligt vanlig klocka: 3 timmar exakt.

Nån räknar fel!

Å det är tungt med bara 26" hjul, samt grovmönstrade dubbdäck som väger 1 kg styck med 294 dubb styck. Annat än 282 räjser hjul som är helt släta!

Å varför ska alla vägar för fordon vara torra å fina, medans vi cyklister (som ju framför ett fordon också!) ska cykla på snömoddiga cykelbanor som inte är gjorda för cyklister utan gående???
Jonas L
Kontakt:

Inlägg av Jonas L »

Fint initiativ Bruse! Får man fråga vad du hade i medelpuls och maxpuls?
/Jonas - Powered by Nikon D70
Ordförande i Unga Spårvagnsentusiasters Intresseförening
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Vad rak gamla stockholmsvägen såg ut i den skalan! Själv brukar jag cykla i dalgången söder om rågsved-snösätravägen-fagersjövägen för att slippa snurra runt högdalen, fast för dig verkar det ju inte varit kort sträcka som var det primära!

Vi behöver inte prata copyright när det är du som lägger ut bilden va? ;-)

mvh /M
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

bruse skrev:Å varför ska alla vägar för fordon vara torra å fina, medans vi cyklister (som ju framför ett fordon också!) ska cykla på snömoddiga cykelbanor som inte är gjorda för cyklister utan gående???
För att Stockholm inte är ett dugg cykelvänligt??

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

Hur mycket fick du betala till upphovsrättsinnehavaren för att få publicera kartbilden? Lantmäteriet brukar ta rätt duktigt betalt.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Harald skrev:Hur mycket fick du betala till upphovsrättsinnehavaren för att få publicera kartbilden? Lantmäteriet brukar ta rätt duktigt betalt.
Asch, glömde ange, det är taget från Länsstyrelsernas hemsida. Lustiga är att det är exakt samma karta som statliga lantmäteriet har, fast de ska ha betalt. (Dock anser jag, å alla håller väl med, att lantmäteriet är en statlig myndighet, å därmed är deras kartor allmän handling. Men det anser inte dom, utan leker kommersiellt företag, som tar jävligt bra betalt för sina produkter. Mer än vad riktiga företag tar för samma produkter i USA eller Europa. Men så är vi den sista sovjetstaten åxå...).
Lantmäteriet äger copyright på de bakgrundskartor som används i Sveriges Länskartor. Skärmdumpar från kartutsnitt får användas i exempelvis rapporter o dyl. En förutsättning är att den text som återfinns längst ner till vänster i resp. genererad kartbild (och som innehåller copyright-text) återges.
Jag missade ange copyright texten (som ju egentligen inte gäller i Sverige...men jaja).

Så enda brottet jag gjort, är att glöma copyright texten, å det var inte uppsåtligt. Ska fixa det under dagen.
Nån mer som vill anklaga mig för att vara kriminell, eller ska jag komma med motdraget ärekräkning? :D

Edit: nu har jag lagt till copyrigttexten (som saknar stöd i svensk lag - men de kräver ju det så). Alla nöjda?! :?:
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Jonas L skrev:Fint initiativ Bruse! Får man fråga vad du hade i medelpuls och maxpuls?
Medel 132, max får jag inte fram av min budget Polarklocka. Men då jag inte körde hårt å snabbt, så låg den väl runt 140-150. Kndes så iallafall.
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Inlägg av Reimersholme71 »

Går det reguljär cykelfärja där mellan Ekerö och Slagsta, eller gick du på vattnet med cykeln? :shock: :lol:

M
Byt politik - inte klimat!
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

Reimersholme71 skrev:Går det reguljär cykelfärja där mellan Ekerö och Slagsta, eller gick du på vattnet med cykeln? :shock: :lol:

M
Reguljär bilfärja, t.o.m.
Vägverkets, men avgiftsbelagd. 5 kr fick Bruse punga ut med.
Mer info här.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Reimersholme71 skrev:Går det reguljär cykelfärja där mellan Ekerö och Slagsta, eller gick du på vattnet med cykeln? :shock: :lol:

M
Jag å Moses vettu!

Näe, man åker med sån här:
Bild
Kristofer skrev:Vägverkets, men avgiftsbelagd. 5 kr fick Bruse punga ut med.
Han orka inte gå in bland de gående i "värmerummet" å ta betlat. Jag som hade en femma i fickan redo! Vad ska jag nu göra med en överbliven femma?
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

bruse skrev:
Han orka inte gå in bland de gående i "värmerummet" å ta betlat. Jag som hade en femma i fickan redo! Vad ska jag nu göra med en överbliven femma?
Skicka ett brev till Vägverkets färjerederi. Lägg i en lapp med texten "Här kommer betalning för min resa med Ekeröfärjan minus porto. Vänliga hälsningar." Frankera med ett 5-kronorsfrimärke. Så har du gjort rätt för dig och kan sova gott om natten!
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Kristofer skrev:
bruse skrev:
Skicka ett brev till Vägverkets färjerederi. Lägg i en lapp med texten "Här kommer betalning för min resa med Ekeröfärjan minus porto. Vänliga hälsningar." Frankera med ett 5-kronorsfrimärke. Så har du gjort rätt för dig och kan sova gott om natten!
Är du telepatisk eller? Precis vad jag tänkte när jag kom hem!
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Kristofer skrev:Skicka ett brev till Vägverkets färjerederi. Lägg i en lapp med texten "Här kommer betalning för min resa med Ekeröfärjan minus porto. Vänliga hälsningar." Frankera med ett 5-kronorsfrimärke. Så har du gjort rätt för dig och kan sova gott om natten!
Du menar givetvis ett 5:50-porto varvid det hela utvecklar sig till en skuld på 50 öre för VV?

//T
Med reservation för tyckfel.
Låst