Blå linje gäller här.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Enligt cykeldatorn 2:21:59 (den räknar bara när det rullar)TimK skrev:Kul!Hur lång tid tog det?
Mvh Tim
Asch, glömde ange, det är taget från Länsstyrelsernas hemsida. Lustiga är att det är exakt samma karta som statliga lantmäteriet har, fast de ska ha betalt. (Dock anser jag, å alla håller väl med, att lantmäteriet är en statlig myndighet, å därmed är deras kartor allmän handling. Men det anser inte dom, utan leker kommersiellt företag, som tar jävligt bra betalt för sina produkter. Mer än vad riktiga företag tar för samma produkter i USA eller Europa. Men så är vi den sista sovjetstaten åxå...).Harald skrev:Hur mycket fick du betala till upphovsrättsinnehavaren för att få publicera kartbilden? Lantmäteriet brukar ta rätt duktigt betalt.
Jag missade ange copyright texten (som ju egentligen inte gäller i Sverige...men jaja).Lantmäteriet äger copyright på de bakgrundskartor som används i Sveriges Länskartor. Skärmdumpar från kartutsnitt får användas i exempelvis rapporter o dyl. En förutsättning är att den text som återfinns längst ner till vänster i resp. genererad kartbild (och som innehåller copyright-text) återges.
Medel 132, max får jag inte fram av min budget Polarklocka. Men då jag inte körde hårt å snabbt, så låg den väl runt 140-150. Kndes så iallafall.Jonas L skrev:Fint initiativ Bruse! Får man fråga vad du hade i medelpuls och maxpuls?
Reguljär bilfärja, t.o.m.Reimersholme71 skrev:Går det reguljär cykelfärja där mellan Ekerö och Slagsta, eller gick du på vattnet med cykeln?![]()
![]()
M
Jag å Moses vettu!Reimersholme71 skrev:Går det reguljär cykelfärja där mellan Ekerö och Slagsta, eller gick du på vattnet med cykeln?![]()
![]()
M
Han orka inte gå in bland de gående i "värmerummet" å ta betlat. Jag som hade en femma i fickan redo! Vad ska jag nu göra med en överbliven femma?Kristofer skrev:Vägverkets, men avgiftsbelagd. 5 kr fick Bruse punga ut med.
Skicka ett brev till Vägverkets färjerederi. Lägg i en lapp med texten "Här kommer betalning för min resa med Ekeröfärjan minus porto. Vänliga hälsningar." Frankera med ett 5-kronorsfrimärke. Så har du gjort rätt för dig och kan sova gott om natten!bruse skrev:Han orka inte gå in bland de gående i "värmerummet" å ta betlat. Jag som hade en femma i fickan redo! Vad ska jag nu göra med en överbliven femma?Kristofer skrev:Vägverkets, men avgiftsbelagd. 5 kr fick Bruse punga ut med.
Är du telepatisk eller? Precis vad jag tänkte när jag kom hem!Kristofer skrev:Skicka ett brev till Vägverkets färjerederi. Lägg i en lapp med texten "Här kommer betalning för min resa med Ekeröfärjan minus porto. Vänliga hälsningar." Frankera med ett 5-kronorsfrimärke. Så har du gjort rätt för dig och kan sova gott om natten!bruse skrev:Han orka inte gå in bland de gående i "värmerummet" å ta betlat. Jag som hade en femma i fickan redo! Vad ska jag nu göra med en överbliven femma?Kristofer skrev:Vägverkets, men avgiftsbelagd. 5 kr fick Bruse punga ut med.
Du menar givetvis ett 5:50-porto varvid det hela utvecklar sig till en skuld på 50 öre för VV?Kristofer skrev:Skicka ett brev till Vägverkets färjerederi. Lägg i en lapp med texten "Här kommer betalning för min resa med Ekeröfärjan minus porto. Vänliga hälsningar." Frankera med ett 5-kronorsfrimärke. Så har du gjort rätt för dig och kan sova gott om natten!