x

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Johan Eriksson
Inlägg: 4460
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46

x

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den torsdag 19 maj 2011 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hyggelig å se at du vet mere om bøker fra Oslo enn fra Sverige :D

Ett tips om norske, men også nordiske bøker, kan være å gå til http://www.sporveismuseet.org for her å trykke på knappen "nettbutikk". Velg så "bøker og hefter", og du får masse å velge i...

/Baard
Användarens profilbild
Jörgen_G
Inlägg: 808
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:37
Ort: Kgl Holmen

[b]Spårvägsböcker - Karlskrona[/b]

Inlägg av Jörgen_G »

Det finns ett par trevliga skrifter om Karlskrona:

Den ena är ett liten bok i A5-format med historien och mycket bilder som heter "Spårvagnen "Lådan" i Carslkrona" författad av Åke Ulvesjö utgiven till 70-årsjubiléet av spårvägens invigning 1980.

Den andra en liten bilderbok i liggande A5 med bilder som sägs ha blivit över när den föregående boken skrevs. Den heter "Det var då Spårvagnen fanns i Karlskrona".

De gick åtminstone i vintras att få tag på genom antikvariat i Karlskrona och Olofström(!).

Om infomästarn ger sin välsignelse kan jag också anamnge de näringsidkare som hjälpte mig när jag lyckades få tag på böckerna.

mvh/ Jörgen G
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Inlägg av bruse »

Om nån är intresserad, så har jag lagt ut min bokdatabas. Här förvalt Prb:
http://web.tram.nu/privat/bocker.asp?klass=Prb
Om infomästarn ger sin välsignelse kan jag också anamnge de näringsidkare som hjälpte mig när jag lyckades få tag på böckerna.
Jag anser det inte vara reklam om du anger det. Reklam är väl om näringsidkaren själv säger att han har finfina billiga böcker. Jag tror webmastern håller med :P
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9754
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Nordiska spårvägsböcker?

Inlägg av 2763 »

Johan Eriksson skrev:Undrar lite kring vilka nordiska spårvägssböcker som finns utgivna och då gäller det följande städer/nät?:


Helsingborg,

Mvh/Johan Eriksson
Det finns en bok som heter i fäderns spår av Ulf Rigstam.
(Med reservation för stavning)
Användarens profilbild
Stefan B
Inlägg: 617
Blev medlem: söndag 01 september 2002 11:09
Ort: Bagarmossen

Inlägg av Stefan B »

Utan min bokhylla tillgänglig är det lättare att konstatera vilka städer som INTE fått böcker av de du listar:


Sundsvall

Gävle (endast ett mindre häfte känner jag till)

Uppsala (lär vara på gång!)

Jönköping

Vyborg (Rickhedens projekt inväntas fortfarande!)

Tammerfors (åtminstone på svenska, både Helsingfors och Åbo har officiella svenskspråkiga verk)


SB
Skriv svar