Hej!
Som en del säkert vet så byggdes en C3:a om på 70-talet efter urspårning i Vällingbydepån, den fick C2-hytt i ena änden. Nu till frågan: Jag har först hört att vagnen i fråga hette 2383, sedan 2386... Vilken var det?
För övrigt fick jag reda på "Postvagnen" något jag aldrig hört tidigare:
C3 2403 ska tydligen ha blivit ombyggd på 70-talet och begåvats med C12-hytt i A-änden. Detta som ett provalternativ till omkorgning. Finns det någon som har bild på denna bastard? Under hur lång tid var den ombyggd? Om vagnen gick i trafik efter ombyggnad kanske den gick som ledarvagn nån gång...? Det torde ha varit häftigt!
Mvh Fredrik
Speciell C3:a...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
C3a
En C2 2120 spårade ur på vändspåret i BM och krashade in i berget. Därefter så blev den C2a i ena ändan och C3a i andra.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
En speciell C3:a
Vagn 2383 kraschade mot en pelare rejält när den var på väg in till vändspåret vid Vällingby. Vagnen var tom annars hade nog olyckan krävt åtminstone skadade kanske värre. Trots skadorna reparerades den. Kort efter den var färdig började C3:orna skrotas!
Vad gäller C3:a med C12-hytt så har jag också sett den bilden. Den är fejkad!:P
Hans
Vad gäller C3:a med C12-hytt så har jag också sett den bilden. Den är fejkad!:P
Hans