Så kan det se ut!

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
KentaB

Så kan det se ut!

Inlägg av KentaB »

Så här kan det gå när dom lekfulla barnen slänger saker på spåret.
Kl 20.32 ca utfart vällingby söderut precis utanför däcket.
Missade tyvärr vilket vagnsnummer det var...
Ska tilläggas att det var jag som körde tåget, det skrapade rejält under tåget när jag föste den framför mig tills det blev stopp.

Bild
Joel

Inlägg av Joel »

m-m-monsterkill! :D
-"SPÅRSPRING!!"

Re: Så kan det se ut!

Inlägg av »

KentaB skrev:Så här kan det gå när dom lekfulla barnen slänger saker på spåret.
Kl 20.32 ca utfart vällingby söderut precis utanför däcket.
Missade tyvärr vilket vagnsnummer det var...
Ska tilläggas att det var jag som körde tåget, det skrapade rejält under tåget när jag föste den framför mig tills det blev stopp.

Bild
Hur känns en sådan händelse? Naturligvis känns det bra att det bara var materiella skador! Men vetskapen om att ungarna förmodligen står och tittar någon stans och att de lyckades med att få kundvagnen (eller vad det var) påkörd, det skulle göra mej kokande av vrede!
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det samme problemet har man i Oslo, prøvde å finne en avisartikkel om dette, men det fant jeg ikke akuratt nå!

Andreas
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Vi har samma problem ibland i Götet med, fast många ggr hinner vi även få stopp innan cyckel, barnvagn eller dylik bråte blir överkörd.
William G.S

Inlägg av William G.S »

Hva er dette her egengtlig?
Sorry jeg forstår ikke svensk så veldig godt... .
William G.S digger tbaner og trikker.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

William G.S skrev:Hva er dette her egengtlig?
Sorry jeg forstår ikke svensk så veldig godt... .
Dette handler om at ting blir kastet i sporet, ting som handlevogner, sykler og sånt, og deretter blir påkjørt av t-banen/trikken!

Andreas
Användarens profilbild
M_M

Re: Så kan det se ut!

Inlägg av M_M »

LÅ skrev:Men vetskapen om att ungarna förmodligen står och tittar någon stans och att de lyckades med att få kundvagnen (eller vad det var) påkörd, det skulle göra mej kokande av vrede!
Det ser ut att vara en såndär vagn som varuleveranser ofta sker med, troligen har den förskingrats bakom någon mataffär, större bespisningsanläggning (skolmatsal) eller liknande, fast de kanske används på andra håll också.

Fruktansvärt sabotage, fast jag undrar om ungarna som gör sånthär *verkligen* vet vad de gör.
Användarens profilbild
HE-E
Kontakt:

Inlägg av HE-E »

Här har dom kastat ner på metro spåren oxå kylskåp och andra tunga föremål. om jag kommer rätt ihåg så kör det ett tomt tåg till ändstation och börjar därifrån sin första tut på morgonen. Detta tåg lär skall ha sth 40 km/h. Största "skrotet" som har hamnat här på spåret måste ha varit olyckan då en liten lastbil körde ner från bron........

God Jul önskar: Skurubisin
Medlem i:FSS, BHSF
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Struve skrev:Vi har samma problem ibland i Götet med, fast många ggr hinner vi även få stopp innan cyckel, barnvagn eller dylik bråte blir överkörd.
Men med sporvogn har du så ufattelig mye bedre bremser enn med "tog". Kjørte selv natttrikk til Kolsås for mange år siden, og på Hauger sto det en person i sporet og sov; han brukte plattformen som hodepute (kudde). Jeg kjørte SL79/II og stoppet 1 meter bak ham. Hadde det vært med 1300-tog hadde han ikke vært mer...

Baard
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Tåg har allt bra bromsar men med tanke på bara vad ETT lok väger så är det inte så konstigt att det tar ett par km att få stopp, Ett RC7 lok väger ca 80ton ensamt, tänk dig då två lok o 45 vagnar fullastade ;-)
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Jeg satte "tog" i gåseøyne for å bruke et utvidet begrep for vogner uten skinnebrems og evt også elbrems. En T-banevogn i Oslo ville med skinnebremser på alle boggier og en kraftigere retardasjon kunne stoppet mere likt som en trikk...
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Hehe OK ytterligheter med andre ord ;-)
Skriv svar