Noterade för en dryg vecka sedan att C9 2881 och 2882 stod uppställda ute på Heden i Hammarby. Dagen där på stod de ute på spåret som brukar användas för att lasta vagnar på trailer, på kvällen var de borta.
Var det första leveransen av C9:or till Hugo jag såg, eller var de på väg till ett bättre öde?
/Daniel
Är det C9:ornas tur nu?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Kontakt:
C19
När är det tänkt att de första C19 skall vara klara?
Micke
Micke
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Re: C19
Någon som har hört nå´t nytt?JohanB skrev:Enligt projektledaren för C19 så har projektet bantats ner kraftigt och ombyggnaden från C9/14/15 till C19 kommer vara begränsad. Begränsad till vad vet jag inte, men låt mig gissa att det främst kommer röra sig om kosmetika.
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
-
- Kontakt:
Re: C9:or
Hoppas verkligen att de bygger om de till C19 istället för att skrota dem.Bspear skrev:Troligen inte för de ska troligen byggas om till C19 tillsammans med C14 och C15. Kan vara de paret som man ska prova ombyggnaden på. Utan nästa typ till hugo blir nog C7:orna och C13 utan Siemens systemet.
Mvh Mikael R, 16 år