Är det C9:ornas tur nu?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Daniel Nordling
Kontakt:

Är det C9:ornas tur nu?

Inlägg av Daniel Nordling »

Noterade för en dryg vecka sedan att C9 2881 och 2882 stod uppställda ute på Heden i Hammarby. Dagen där på stod de ute på spåret som brukar användas för att lasta vagnar på trailer, på kvällen var de borta.

Var det första leveransen av C9:or till Hugo jag såg, eller var de på väg till ett bättre öde?

/Daniel
Bspear

C9:or

Inlägg av Bspear »

Troligen inte för de ska troligen byggas om till C19 tillsammans med C14 och C15. Kan vara de paret som man ska prova ombyggnaden på. Utan nästa typ till hugo blir nog C7:orna och C13 utan Siemens systemet.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

C19

Inlägg av Bussmicke »

När är det tänkt att de första C19 skall vara klara?
Micke
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
JohanB

C19

Inlägg av JohanB »

Enligt projektledaren för C19 så har projektet bantats ner kraftigt och ombyggnaden från C9/14/15 till C19 kommer vara begränsad. Begränsad till vad vet jag inte, men låt mig gissa att det främst kommer röra sig om kosmetika.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Re: C19

Inlägg av Bussmicke »

JohanB skrev:Enligt projektledaren för C19 så har projektet bantats ner kraftigt och ombyggnaden från C9/14/15 till C19 kommer vara begränsad. Begränsad till vad vet jag inte, men låt mig gissa att det främst kommer röra sig om kosmetika.
Någon som har hört nå´t nytt?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
mikaelringmarck
Kontakt:

Re: C9:or

Inlägg av mikaelringmarck »

Bspear skrev:Troligen inte för de ska troligen byggas om till C19 tillsammans med C14 och C15. Kan vara de paret som man ska prova ombyggnaden på. Utan nästa typ till hugo blir nog C7:orna och C13 utan Siemens systemet.
Hoppas verkligen att de bygger om de till C19 istället för att skrota dem.
Mvh Mikael R, 16 år
JohanB

Inlägg av JohanB »

C14/C15 kommer med säkerhet vara de sista Cx-vagnarna som skrotas, förhoppningsvis sker det inte på många år än. Däremot har C19-projektet lagts på is tills vidare. Inga C19 att vänta m.a.o.
Skriv svar