Stockholmskommuner kräver bättre kollektivtrafik

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Shunten
Kontakt:

Inlägg av Shunten »

Under projekteringen av Mörby-grenen var den hela tiden tänkt att sluta i Täby centrum, men Täby-borna kämpade med näbbar och klor för att deras kommun inte skulle bli som Ropsten, Hässelby och andra ställen där fyllon och knarkare blir kvar när de blir avkastade från tunnelbanan. Istället talade de sig varma för en upprustning av Roslagsbanan vilket var mest praktiskt för dem men inte nödvändigtvis för resten av regionen. Samtidigt kan man nog krasst anta att de flesta var nöjda med att åka bil och inte hade några som helst planer på att börja åka kollektivt istället. (Man kan dra en hel del paralleller till Lidingö kommun och Lidingöbanans vara eller inte vara.)
Suck! Att det finns personer som orkar bemöda sig att dra upp sådana valser igen så fort RB kommer upp på tapeten! Du skrev ett ganska vettigt första inlägg men sedan var det störtdykning in i sarkasmens värld om varför Täby vägrade!

Skriv hur mycket du vill jag kommer inte bemöda mig att svara på dina inlägg i fortsättningen!
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Shunten skrev:Skriv hur mycket du vill jag kommer inte bemöda mig att svara på dina inlägg i fortsättningen!
Jaha, där ser man. Då antar jag att jag slipper sitta hemma och fundera på varför just du inte svarar, vem du nu är. :shock:

Men jag antar att jag överlever, fram tills nyss kände jag inte ens till din existens... :wink:
Skriv svar