Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Tjena, mitt första inlägg här (skrev "post" först - efter 4 år på engelsspråkiga forum e man lite påverkad). Har duck "lurkat" till & från ganska länge (nåt år eller så).
Den direkta anledningen till detta inlägg är att när jag var ute och tog bilder för en ny tråd ett annat forum, Skyscrapercity.com(där jag är en av moderatorerna för Europeiska delen) så var det plötsligt inte bara jag som tog bilder uppe på Alviks Tbanestation:
Kan det vara så att denna person känns igen?
Torkel skrev:Tjena, mitt första inlägg här (skrev "post" först - efter 4 år på engelsspråkiga forum e man lite påverkad). Har duck "lurkat" till & från ganska länge (nåt år eller så).
Den direkta anledningen till detta inlägg är att när jag var ute och tog bilder för en ny tråd ett annat forum, Skyscrapercity.com(där jag är en av moderatorerna för Europeiska delen) så var det plötsligt inte bara jag som tog bilder uppe på Alviks Tbanestation:
Kan det vara så att denna person känns igen?
Hej! Nu har du faktiskt kommit till ett av de mest seriösta forumen på nätet. Inte för att jag är så värst seriös, utan för all denna kunskap och framåtanda som genomsyrar forumet. Jag hoppas du trivs, och då kan jag nog tala för de flesta!
Jag måste säga att det var ett intressant ställe du är moderator på. Jag måste dit och kika...
Jag har märkt att det är ganska hög nivå på kunskapen här Och god ordning dessutom - inget jag har nåt emot.
Kika gärna genom det - men vissa delar kan vara ganska omogna och nationalistiska (vi fick helt enkelt stänga av balkan-avdelningen (avstavat för tydlihetens skull:D) ett tag).
Mvh Martin
Spx, Knr, Cxve, Tutf, Spvfe och förkortn.-fanatiker.
Cxve vad är det?Aldrig någonsin sett eller hört förkortningen!
Spvf har jag däremot hört talas om men vad är då en spvfe?Vad står e för?
Spårvagnsfe?(Finns det sådana i någon saga?)Eller,spårvagnsförare enkelvagn?Eller...?
(nyfiken) tutf
Mvh Martin
Spx, Knr, Cxve, Tutf, Spvfe och förkortn.-fanatiker.
Cxve vad är det?Aldrig någonsin sett eller hört förkortningen!
Spvf har jag däremot hört talas om men vad är då en spvfe?Vad står e för?
Spårvagnsfe?(Finns det sådana i någon saga?)Eller,spårvagnsförare enkelvagn?Eller...?
(nyfiken) tutf
Cv / Cxv var på marknadssidan (iaf. på ÖM & CY) hos vår älskvärda arbetsgivare vedertagna förkortningar för Connexvärd... "Cxve" som jag snickrat ihop själv ska tolkas Connexvärdsersättare...borde väl vara Ecxv egentligen då "Spvfe" i detta fall ska uttydas Spårvagnsförarelev (SS, ej Connex).