LÖRDAG SISTA CHANSEN - Skåneresan

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Per Lind
Inlägg: 2505
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:50
Ort: Åsbro

LÖRDAG SISTA CHANSEN - Skåneresan

Inlägg av Per Lind »

Det verkar som våra medlemmar är helt ointresserade av Skåne, Köpenhamn och Skjodenaesholm!
Vad är det Ni inte tycker om eftersom ni inte anmäler er?
Priset? Visst, kan verka högt men snabbar ni på och anmäler er så vi kommer över 25 blir priset 2.995 Kr. Annars 3.995 Kr.
Inte så mycket om man betänker vad man får, som man inte kommer i åtnjutande av som privatresande på egen hand.

Maka Dig till telefonen och ring Rolf på 08-767 13 11 och anmäl Dig.

Om Du inte tycker om resmålet - maila till resekommitten och meddela vad Du vill ha för utbud.
Vilka städer vill Du besöka, hur länge, vad är maxpriset?
Ta fram alla Dina drömmar och meddela dem. Efter genomgång sätter vi samman ett program.
Våra resor kan inte mäta sig med en enkel charter till Kanariaöarna, Du får så oerhört mycket mer till vettiga pengar.


Svenska Spårvägssällskapet, Stockholmsavdelningen, Resesektionen påminner om anmälning till höstens sista resa:
Trådbuss, s-tog, spårvagn, tåg metro och Skjoldenaesholm
Skåne-Danmark 12-15 dec

Torsdag 12 dec
Buss Stockholm C-Åstorp. Besök Banmuseet i Ängelholm. Övernattning i Malmö alla 3 nätter.

Fredag 13 dec
Frukost. Citytunnelinformation. Buss till Köpenhamn. Besök och guidning vid den nya Metron. Vi ser även nya S-banesträckningar. Fri åkning i Köpenhamn eller kanske en "julebrygd" med en "lille en". Åter till Malmö på egen hand.

Lördag 14 dec
Frukost. Buss till Skjoldenaesholm för besök vid museispårvägen. Äkta danskt julbord äter vi tillsammans med SHS-medlemmar i deras vagnhall.

Söndag 15 dec
Frukost. Besök vid Malmö museispårvägars vinterförvaring. Därefter tittar vi på blivnde trådbussanläggningen i Lndskrona och åker tänkt trådbuss/spårvägslinjesträckning i Helsingborg. Hemresa.

Ingår i resans pris:
Bussresa Stockholm-Malmö-Skjoldenaesholm ToR, Del i dubbelrum med dusch/wc, 3xFrukost, 1xJulbord, 2xBroavgift ToR, Entré Banmuseet, Skjoldenaesholm, Dagkort Köpenhamns lokaltrafik.

Pris:
3.995 Kr Del i dubbelrum nl. ovn.
2.995 Kr Enligt ovan men vid minst 25 deltagare.
975 Kr Tillägg enkelrum 3 nätter.

Senaste anmälningsdag: 16 nov 2002

Tel 08-767 13 11 Rolf Sjöstedt
Tel 0582-510 90 Per Lind
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Åter till Malmö på egen hand... ingår inte alla resor i priset?
Borde det göra.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Per Lind
Inlägg: 2505
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:50
Ort: Åsbro

Åter till Malmö

Inlägg av Per Lind »

Jodå, resan ingår i priset men eftersom vi alla är individualister så ges möjlighet att stanna så länge man önskar och välja hemresa efter när man tröttnat.

Hälsningar
-Per
Nils

resan

Inlägg av Nils »

För mig som bor i Skåne skulle jag vilja följa med den dagen då Landskrona besöks
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: LÖRDAG SISTA CHANSEN - Skåneresan

Inlägg av 2763 »

Per Lind skrev: Lördag 14 dec
Frukost. Buss till Skjoldenaesholm för besök vid museispårvägen. Äkta danskt julbord äter vi tillsammans med SHS-medlemmar i deras vagnhall.
Det blir spännande med en hel hög från "Svenskan" den dagen....

Jag kan garantera att museet är öppet och att det finns minst tre svenska förare på plats (skulle inte förvåna mig om det är fem, men jag har inte pratat med Malmöfolket). Femminuterstrafik på normalspåret kommer att bedrivas, blandat med passagerartrafiken kommer en godsspårvagn att köra, omlastning av gods mellan normal och meterspår kommer att ske.
(Folk köper sig en gran ute i skogen vid Ejlers Eg lämnar denna för transport och kan sedermera hämta denna vid parkeringen)

Febril aktivitet med andra ord och om allt vill sig minst lika väl som i fjol - en fiolad massa glada människor som gärna tar sig en Gløgg med æbleskiver i Gl Valby.

Förra året var ett av tågen bemannat med En Göteborgare, En Malmöit och en Hamburgare - då dock inte av den typen som säljs under de gyllene bågarna!

Missa inte detta - men tänk er för, ni kanske råkar på mig där nere :twisted: !!!

Väl mött, SHS medlemmen
Tony Martinsson
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar