Spårvägsplaner i Uppsala

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
twr
Inlägg: 9668
Blev medlem: lördag 14 november 2009 11:48

Re: Spårvägsplaner i Uppsala

Inlägg av twr »

Tack allihop för upplysningarna! Är det någon som har en gissning på littera i Uppsala?
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Användarens profilbild
ADDE
Inlägg: 2180
Blev medlem: tisdag 17 mars 2009 16:14
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Spårvägsplaner i Uppsala

Inlägg av ADDE »

Det häftigaste skulle vara om de fortsatte med vagnsnumret, med start med nummer 34 på första vagnen. Det hade varit något.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4775
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Spårvägsplaner i Uppsala

Inlägg av leifd »

dr Cassandra Nojdh skrev: tisdag 16 juni 2026 21:25 Det skulle kunna bli något i stil med vad Skoda levererat till Tammerfors/Tampere:
Bild
Vi kan väl ändå hoppas att man skapar någon vagn som ser lite trevligare ut än den Tammerfors skaffat.
Denna variant på vagn som bygger på samma grundkoncept "Skoda ForCity Smart" är byggd för Brno, men borde ju gå att bygga som Artic Uppsala och i bredden 2,65 m (om man nu absolut måste ha så breda vagnar).
Bild
Bild
Bild
Bild
Foton i Brno 2025-05-11, Leif D
Skriv svar