Jag kan inte inse att jag har påstått att Region Stockholm skulle "vika ned sig". Hur en uppgörelse mellan parterna timligen skulle kunna se ut har jag ingen åsikt om, och har heller inte uttalat någon sådan.Sio skrev: ↑tisdag 03 mars 2026 8:14Den som begärde att få tillgång till banvallen måste rimligen bära alla kostnader. Varför skulle Regionen vika ner dig här?dr Cassandra Nojdh skrev: ↑måndag 02 mars 2026 21:20Det där är ju mest Nackainternt krakel.twr skrev: ↑måndag 02 mars 2026 15:53 Ett inlägg från ett politiskt parti om de många fördyringarna i Nacka. Jag tar inte ställning för eller emot varken det partiet eller det de skriver här, jag är inte tillräckligt insatt. Men jag tänkte att det kanske är intressant.
https://www.nvp.se/2026-03-01/stadsbygg ... ljZWD-tigg
Det som är intressant här är att Saltsjöbanan måste få tillbaka sin banvall, och att Region Stockholm och Nacka kommun måste komma överens om kostnadsfördelningen för detta.
I den NVP-artikel som hr. twr refererade till, och där företrädare för ett kommunalt parti lägger ut texten om allt som anses vara fel i Nacka kommun (något jag som icke boende i Nacka inte har någon åsikt om) handlar bara en enda mening om just SB:
Och det var ju känt sedan tidigare:Nacka-Värmdö Posten skrev:Nu träter dessutom regionen och Nacka kommun om vem som ska betala för att lägga tillbaka Saltsjöbanans räls.