Äh, det där tog hr. Leifd och jag hand om redan här:Enceladus skrev: ↑onsdag 14 januari 2026 15:13Flexity Swift har dessvärre en tendens att spåra ur i Mårtensdal. Tvärbanan behöver absolut inte mer av den varan! Samtidigt finns det nog inte så många resenärer som vill förlora CAF:s underbara AC på sommaren. Amerikanska turister kan rentav vägra att åka med A32 och istället ta taxi. Jag citerar Googles AI:Utanskor skrev: ↑onsdag 14 januari 2026 14:55 Så att ta hit, köra med dem här Stockholm på Djurgården och tvärbanan och senare framöver upprusta begagnade begagnade Flexity Swift från andra banor ser jag som ett driftsäkrare alternativ än att satsa på att renovera Caf urbos axl. Dessa kan skickas tillbaka till Spanien så att vi blir av med skiten. De är CAF som ska ta sitt ansvar för att de levererat skitvagnar. NU VILL JAG BLI AV MED DEM OCH SATSA PÅ SÄKRA KORT. NU och då är begagnade Flexity Swift till Stockholm som kan finnas NU
A35 är en modern spårvagnstyp från tillverkaren CAF som trafikerar Tvärbanan i Stockholm, känd för sin fullständiga luftkonditionering (AC) som ger högre komfort än äldre vagnar.
leifd skrev: ↑fredag 30 maj 2025 19:39Angående dagens urspårning på linje 30, så verkar det ju som sista boggien i V2:an gått sin egen väg i en växel, som troligen är växeln till vändspåret i Mårtensdal. Om nu så skulle vara fallet, så lär ju detta knappas beror på fordonet, utan växeln, som då måste ha gått om under vagnen. Dock, om växeln inte är signalkontrollerad, så är det ju förarens uppgift att kontrollera att växeln sluter som den ska.dr Cassandra Nojdh skrev: ↑fredag 30 maj 2025 19:09Har propagandakollektivet "Enceladus" något som helst belägg för dessa påståenden (dagens händelse räknas inte som belägg)?Enceladus skrev: ↑fredag 30 maj 2025 15:31 Ja, Tvärbanan blir gärna av med dessa urspårningsbenägna vagnar...
Att bara sitta och påstå att vagntypen är urspårningsbenägen pga detta är bara rena dumheterna. Ungefär som så mycke annat som skrivs i den här tråden. Några bilder finns på Expressens nätupplaga
Tycker det är lite tråkig att detta forum sjunker längre och längre ner i träsket med dumheter på nätet.
Enceladus-kollektivet kan, som vanligt nödgas jag säga, inte skilja på korrelation och kausalitet. I vetenskapliga sammanhang kallas påståenden av denna typ "observationsstudie". De har genomgående lågt bevisvärde.dr Cassandra Nojdh skrev: ↑fredag 30 maj 2025 20:28 Jag uttryckte mig i frågande form tidigare, men jag kan vara tydligare. Jag anser - också - att påståendet att vagntyp A32 skulle vara "urspåringsbenägen" är rena struntpratet. Dessutom har det, mig veterligen, aldrig framkommit att Tvärbanan skulle "vilja bli av" med A32.
Vad Googles AI svamlar om struntar jag fullkomligt i.