men mitt intresse är lite större för den originella svarta. Ni kan bidra med minnen, kunskap och fakta, bilder. Det kan vara politik, design, teknik, färgkoder, foton!
Färgkoder sökes för den svarta eller antracit som Daniel menar att de var, jag instämmer delvis.
viewtopic.php?p=427175#p427175
jag nu på jakt efter färgkoder till den "svarta" SL A34. I sammanhanget ska man tänka på att de var folierade, och tryckfärgskoder kanske är aktuella ?? men vem folierade dem? Vem gjorde vad och varför
NÄR VAR HUR om SL A34.
I detta forum tror jag att det finns en hel del gamla kunniga rävar som sitter inne med kunskap som går förlorade med tiden om vår samtidshistoria om den originella svarta A34. Jag hoppas att alla som kan något om A34 svart och blå, tar bladet från munnen, tar fram datorn och delger oss andra, sina kunskaper här i tråden.
Trafikförvaltningen säger hitintills att de "inte vet någonting om den svarta." "....vi inte designat den inom trafikförvaltningen"
MEN-- någon har ju designat den!! VEM DÅ! ? någon har valt ut färger och färgkoder till den, dvs ljus rand längst ner, och 2 guldfärgade ränder sidorna och ändarna, FÄRGKODER ; DESIGNER Vem eller vilka har gjort designen till de svarta vagnarna?
många beslut har fattats, beställningar och överenskommelser har gjorts,
och det har gjorts serviceåtgärder mm .
Kom igen nu alla gamla rävar!
//Utanskor🫎