Nästa sommar stängs tunnelbanan av mellan T-Centralen och Kungsträdgården. Sommartunga Spårväg City ska ersätta. Klarar Spårväg City det uppdraget?Mitt i skrev:Tunnelbanans blå linje mellan Kungsträdgården och T-centralen stängs av i åtta veckor i sommar. Resenärerna hänvisas till bussar och Spårväg city.
Spårväg City
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Spårväg City
Då stängs t-banan mellan Kungsan och TC av i åtta veckor
De flesta kommer väl gå? Kungsträdgården var ju avstängd halvårsvis när Citybanan byggdes, nu är det bara åtta veckor.Enceladus skrev: ↑fredag 10 oktober 2025 7:30 Då stängs t-banan mellan Kungsan och TC av i åtta veckor
Nästa sommar stängs tunnelbanan av mellan T-Centralen och Kungsträdgården. Sommartunga Spårväg City ska ersätta. Klarar Spårväg City det uppdraget?Mitt i skrev:Tunnelbanans blå linje mellan Kungsträdgården och T-centralen stängs av i åtta veckor i sommar. Resenärerna hänvisas till bussar och Spårväg city.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
- Hechtwagen
Det är ju promenadavstånd och T-Kungsträdgården är en i innerstadssammanhang lågtrafikerad station så detta kommer gå omärkt förbi för de stora massorna.Enceladus skrev: ↑fredag 10 oktober 2025 7:30 Då stängs t-banan mellan Kungsan och TC av i åtta veckor
Den stora elefanten i rummet är tunnelbanetunneln Tce - Gas, den har nått slutet av sin tekniska livslängd och kommer behöva stängas av. Det är väl rimligt att dra ut på det tills tunnelbanan till Nacka öppnat men inte längre.
- dr Cassandra Nojdh
Jag minns när den där tunneln byggdes. Min farbror Sture kom på besök från Västerås när vi var i Stockholm, och vi var nere och tittade på bygget. Sture jobbade på dåvarande Asea och var förstås mkt. järnvägsintresserad.Hechtwagen skrev: ↑fredag 10 oktober 2025 11:41 Den stora elefanten i rummet är tunnelbanetunneln Tce - Gas, den har nått slutet av sin tekniska livslängd och kommer behöva stängas av. Det är väl rimligt att dra ut på det tills tunnelbanan till Nacka öppnat men inte längre.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Gas, är det Gamla stan?Hechtwagen skrev: ↑fredag 10 oktober 2025 11:41Det är ju promenadavstånd och T-Kungsträdgården är en i innerstadssammanhang lågtrafikerad station så detta kommer gå omärkt förbi för de stora massorna.Enceladus skrev: ↑fredag 10 oktober 2025 7:30 Då stängs t-banan mellan Kungsan och TC av i åtta veckor
Den stora elefanten i rummet är tunnelbanetunneln Tce - Gas, den har nått slutet av sin tekniska livslängd och kommer behöva stängas av. Det är väl rimligt att dra ut på det tills tunnelbanan till Nacka öppnat men inte längre.
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!