Insida av bussfönster, SL linje 4.
SL tackar oss klimatsmarta genom att klistra reklam på utsidan av bussfönster så att det blir omöjligt att se ut.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Måste ändå, som klimat pessimist, protestera, Håller helt med om det där med om
men problemet är bristen på att se alternativ i energi debaten.
Det förefaller som om klimatet självt svarar för merparten av den begränsade (ut)sikten. Såvitt jag kan se på hr. Ekevings bild så täcks fönsterrutan med regndroppar och klimatförändringarna förväntas för Sveriges del ge betydligt ökade nederbördsmängder.
Att mänskliga utsläpp av växthusgaser skulle leda till en runaway växthuseffekt på samma sätt som för Venus är osannolikt.thorwald skrev: ↑söndag 28 juli 2024 6:41 Egentligen borde vi vara tacksamma för detta emedan mycket snart har Jorden, vår planet, samma underbara och verkligen heta klimat som vår planets syster, Venus. Bör ej SL ta steget ut med helt täckta fönster eller ta bort dessa
Utvecklingen mot Venus klimat är resultatet av alla nödvändiga krig och konflikter, men även skövlingen av natur och skog ger resultat samt att tömmande haven på allt liv.
Regndropparna hade inte någon stor inverkan; det ser man på det ej övertäckta fönstret varav en liten del syns till höger om det överklistrade.dr Cassandra Nojdh skrev: ↑tisdag 30 juli 2024 7:29 Det förefaller som om klimatet självt svarar för merparten av den begränsade (ut)sikten. Såvitt jag kan se på hr. Ekevings bild så täcks fönsterrutan med regndroppar och klimatförändringarna förväntas för Sveriges del ge betydligt ökade nederbördsmängder.
Hr. Ekeving får ursäkta men det är faktiskt lite svårt för mig att se vad som är vad på bilden. Själv försöker jag dessutom i görligaste mån undvika att åka buss om jag måste färdas kollektivt.gek skrev: ↑tisdag 30 juli 2024 20:44Regndropparna hade inte någon stor inverkan; det ser man på det ej övertäckta fönstret varav en liten del syns till höger om det överklistrade.dr Cassandra Nojdh skrev: ↑tisdag 30 juli 2024 7:29 Det förefaller som om klimatet självt svarar för merparten av den begränsade (ut)sikten. Såvitt jag kan se på hr. Ekevings bild så täcks fönsterrutan med regndroppar och klimatförändringarna förväntas för Sveriges del ge betydligt ökade nederbördsmängder.